Produkty pro nákladní vozidla a autobusy

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Kopírovat… prosím!

article_66w_image1

Kopírování práce někoho jiného je obecně odsuzováno. Ale ne všechny společnosti takto přemýšlí: Thierry Wipff, vedoucí výroby nákladních pneumatik koncernu Continental, chce, aby jeho tým spolupracoval, ne soutěžil.

Když Thierry Wipff poprvé představil svůj nápad manažerům továren, setkal se s úžasem: různé výrobní závody na pneumatiky pro užitková vozidla by měly přestat soutěžit mezi sebou a začít se kopírovat navzájem? Jeho plán byl nejen nový, ale bylo to do té doby naprosto neslýchané.

Manažeři závodů na celém světě - Mount Vernon v USA, Petaling Jaya v Malajsii, Modipuram v Indii, a Otrokovice v sousední České republice – se setkali na workshopu v Púchově, na Slovensku, kde Continental má výrobní závod na pneumatiky pro užitková vozidla "Mnoho manažerů čekalo něco úplně jiného," říká Wipff. Každý chtěl řídit nejlepší závod Continental na pneumatiky pro užitková vozidla.

„Co jste dnes použili?"

Continental je čtvrtým největším výrobcem pneumatik na světě a chce být číslo tři.". Proto, musíme zajistit kvalitu, kterou zákazník vyžaduje. To je možné pouze tehdy, když budou lidé sdílet nápady mezi sebou, a to na všech úrovních - od vývojářů, přes výrobu až po řízení kvality," vysvětluje Thierry Wipff , Výzva? Benchmarking - porovnání jednotlivých závodů - je vnímáno jako správné. Ale je to také přijatelné, když budou "kopírovat a vkládat" od někoho jiného? - "Absolutně!" Wipff je názoru, že je třeba se stále učit něco nového - od ostatních – a to je také základním prvkem "Vášeň vyhrávat". "Naším cílem je špičkový výkon. A to je především závislé na vynikající spolupráci mezi našimi globální týmy," vysvětluje Wipff. "Nepotřebujeme, aby se pokaždé znovu vynalézalo kolo."

 

Během jeho "Walk & Talks" se jako zkušený inženýr ptá pracovníků konkrétně: "Co jste dnes využili?" "Zpočátku to kolegy překvapovalo," říká Wipff. Ale teď jsou na to zvyklí a nyní jsou připraveni s pozitivní odpovědí.

Boj proti „silo mentalitě“

„Silo mentalita" je postoj vyskytující se v některých organizacích, když několik oddělení nebo skupin nechtějí sdílet informace nebo znalosti s ostatními zaměstnanci ve stejné společnosti. Většina pracovníků ve společnosti se obávají změny. Ale podle Thierry Wipffe není žádný důvod, aby se tak dělo v Continentalu: ". Potřebujeme všechny naše závody, protože každý z nich produkuje specifické typy pneumatik a slouží konkrétním trhům" Dnes jsou moderní společnosti jako školy, kde se klade důraz na vzájemné učení a kooperaci. Moderní firmy potřebují, aby totéž činily oddělení mezi odděleními, země mezi zeměmi, a dokonce i továrny mezi továrnami.

Ale dříve, než se můžete podělit s ostatními o tom, co je dobré, musíte se nejprve ujistit, co přesně je dobré. "My jsme sestavili seznam každé oblasti pro každý závod. Výsledky jsou působivé," Wipff potěšením oznámil. "Nejde o případ, každý bude přebírat znalosti z jednoho závodu. Každý závod inovuje a překonává své vlastní problémy. Tímto způsobem se můžeme všichni něco naučit jeden od druhého."

Pochopení cizích kultur

Pro tuto pracovní výměnu mezi zeměmi je angličtina povinná. Ani Wipff nemluví v práci německy a přesto, že je nyní v německém Hannoveru, za posledních pět let pracoval ve Francii a Rumunsku. „Respektování cizích kultur je velmi důležité,“ říká Thierry Wipff. Francouz, který vyrostl v Maroku, se dostal ke "kulturnímu šoku," a jak s ním zacházet už v raném věku. "Jako mezinárodní společnost, která vstupuje na lokální trhy, nemůžeme je měnit, jen pochopit," říká Wippf. "Rozmanitost znamená, že nic nemá jednotné univerzální řešení. Místo toho každá kultura má své vlastní charakteristiky."

Pro úspěch je nezbytné, aby celý tým fungoval dohromady. "Je to jako ve fotbale." vysvětluje Wippf, "Vítězný tým není tým s největší hvězdou. - to je tým, kde všichni hráči spojili své síly pro společný úspěch"