Produkty pro nákladní vozidla a autobusy

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Monster a technické mistrovské dílo

Čím blíže přijdete ke stroji, tím lépe rozumíte jeho jménu. Když je Hurricane Machine" spuštěn,  vše se změní, vzduch v hale slovenského závodu silně vibruje. "Hurricane Machine" v Púchově je jako monstrum a technické mistrovské dílo. Spočívá v hlubokém betonovém základu a ve výšce téměř 15 metrů se téměř dotýká stropu. Když začne pracovat, musíte cítit vibrace po celém těle. Pocházejí ze síly, která zuří ve velkém bubnu, ze samého srdce stroje.

Image

Lidé, kteří nevědí o Hurricane Machine, to může být alarmující. Pro Martina Theusnera je hluk stroje jako hudba.

Doktor chemie navrhl a vyvinul proces recyklace pro Continental a pro něho není nic sladšího než pohled a zvuk v souvislosti s tímto strojem. Již v roce 1996 myslel Theusner na to, jak obrovské množství ocelových kordů by mohlo být recyklováno. V té době byl ředitelem odboru ochrany životního prostředí pro divizi pneumatik Continental pro nákladní vozidla. Nemohl pochopit ty vysoké náklady na likvidaci několika tisíc tun odpadu nahromaděné v závodech Continental a zatížení životního prostředí.

Při výrobě pneumatik se nelze tomuto odpadu vyhnout. Před Theusnerem nikdo úspěšně neseparoval pryž z ocelového kordu v průmyslovém měřítku, aby se potom recyklované obě složky vracely do výrobního cyklu. 

teaser_66w_image2

Theusner měl představu o tom, jak oddělit ocel z lesklého černého materiálu. Spolupracoval se společností z Badenska -Württembergska, kteří se specializují na výstavbu recyklačních center na vytvoření speciálního stroje. Vybaven extrémně výkonným motorem má dva ocelové řetězy, jež rotují vysokou rychlostí. S rychlostí několika set otáček za minutu se tyto řetězy rozmělňují odpadní ocelový kord, který je vyhozen do velkého bubnu pomocí pásového dopravníku. Vystavením tlaku konstantní síly je směs oddělena od ocelového kordu jako granule. Theusner byl potěšen úspěchem už při prvním pokusu: "Složení granulí se ukázalo, přesně takové, jaké jsme chtěli," říká dlouholetý zaměstnanec společnosti Continental. Ocelový kord byl čistý jako lilie. To byl efekt, v který jsme doufali! "

To ještě trvalo dlouho, než "Hurricane Machine" byl spuštěn do provozu. Všechno bylo připraveno na jaře 2012. Od té doby evropské závody Continental dodávají tento odpad do slovenské továrny koncernu.

teaser_66w_image3

Šedé granule jsou pak odeslány na cestu přes tovární haly Púchov. Nejprve, magnet v bubnu odděluje zbývající silnější dráty. Ani nejmenší kovové komponenty nesmí ve směsi být, pryž se potom rozdrtí na granule v separátoru. Nakonec je pryžová směs pro nákladní pneumatiky připravena v přesně v podobě, v jaké je potřeba pro jejich výrobu. Většina z tohoto materiálu pochází z výrobního procesu - "Odpad z výroby pneumatik pro nákladní automobily," vysvětluje Theusner. Černá hmota je nyní válcována, vyjmuta a opět vrácenko válcovacího stroje a dále poslána v tenkých pruzích dál, do dalších výrobních stupňů.

teaser_66w_image4

Šedá barva granulí, které opustily "Hurricane Machine", je pryč. Materiál z recyklačního centra Martina Theusnera je nyní kompletně vložena do výrobního cyklu - a je připravena začít nový život v nové pneumatice!