Produkty pro nákladní vozidla a autobusy

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Od jednoho uvedení k druhému

Za každým novým uvedením pneumatik Continental na trhu stojí talenti jako Andreia Bessa a José Esteves. Tito inženýři zajišťují, že dobré myšlenky vedou k lepším pneumatikám – generaci za generací.

article_66w_image1

"Ahoj, já jsem Andreia," říká mladá žena, její jasně modré oči září. S elegantně lakovanými nehty, rovnými vlasy až po ramena, a s perlovými náušnicemi, neodpovídá obrazu technologiemi posedlé vývojářky pneumatik. Rychle stoupá po schodech a otevřenými dveřmi do kanceláře jejího kolegy, José Esteves. Josému je 27 a, stejně jako Andreia, je Portugalec. Pracuje již čtyři roky ve vývojovém centru Continental v Hannoveru. Vozy ho zajímaly vždy, říká, a to ho přirozeně přivedlo do Německa - Mekky evropského automobilového průmyslu - po studiu strojírenství. José nedávno dokončil vývoj 15 nových užitkových pneumatik Continental pro užitková vozidla – celou produktovou řadu tohoto roku. Nyní zajišťuje, aby vše probíhalo hladce ve výrobě, protože jeho práce nebude dokončena, dokud nebudou tyto pneumatiky v prodeji.

Andreia začala ve výzkumu a vývoji Continental před 12 měsíci, ale její pneumatiky se objeví jen na papíře - nebo spíše na obrazovce počítače. "Udělali jsme všechny počítačové testy a pokusy, a připravili jsme, jak by měly pneumatiky vypadat," vysvětluje temperamentní 31letá vývojářka, která jako dítě měla raději Lego než panenky Barbie. Formy jsou objednány a zkoušky začnou příští měsíc, abychom zjistili, zda pneumatiky budou fungovat podle očekávání. Každá změna bud nyní stát čas a náklady - takže tlak je. Zejména na nové pryžové směsi, které byly vyvinuty pro projekt Andreiy. "Vždy potřebuji plán B v případě, že se něco pokazí," říká a směje se. "Její" pneumatiky jsou určeny pro staveništní vozidla v Evropě a na Blízkém východě, a proto musí být zvlášť odolné - stejně jako v souladu s předpisy EU. "To je jedna z našich největších výzev," jak Andreia poznamenává.

"Cítíme teplo a vidíme silnice"

Od konce roku 2012 musejí být pneumatiky v EU označeny nejen, pokud jde o vnější hluk odvalování, ale také palivovou účinností a přilnavostí za mokra. Existují také docela odlišné podmínky, které platí v Evropě při srovnání zemí jako je Turecko, ať už z hlediska klimatických nebo stavu vozovky. José vezme kus skály ze svého stolu: suvenýr z Ománu. "To mi připomíná, s čím se musí kamiony setkávat," říká José svým tichým hlasem. "Continental chce růst. - Proto je potřeba získat nové trhy a tam rozumět svým zákazníkům" Je to obvykle na začátku vývoje, kdy inženýři návštěvě země, pro které budou jejich pneumatiky určené. "Cítíme teplo a vidíme silnice, mluvíme s našimi kolegy ze zákaznického servisu a se zákazníky," vysvětluje José. Jak se pneumatiky používají? Co zákazníci chtějí? "Dokonce i krátký výlet často pomůže k novým nápadům." Například se to osvědčilo při vývoji pneumatik, které jsou obzvláště silné pro Turecko nebo tepelně odolné pro země Středního východu.

Andreia a José většinou uplatňují své tvůrčí schopnosti na začátku procesu vývoje, když dostávají zadání pro vývoj pneumatiky se specifickými vlastnostmi. Brand management připraví studii proveditelnosti a často jde na hranice toho, co může být provedeno. Možná proto, že různé požadavky způsobují protichůdné cíle, nebo proto, že produkty musí být lepší a lepší, bez zvýšení nákladů. "Abychom udrželi krok před konkurencí, musíme zajistit, že jsme technologicky vpředu, a musíme myslet několik generací před námi," říká Andreia. Místo toho, abychom dělali nekonečné testy, je požadován dobrý koncept s přesnou kalkulací s vizualizací na počítači. Andreia a José získali podporu spousty kolegů: odborníků pro každou část pneumatiky, od kostry, pryžové směsi, struktury po výkonnost. Marketing kontroluje přidanou hodnotu pneumatiky pro zákazníka. Zákaznický servis a testování v poli dávají tipy a rady na základě zkušeností v místních podmínkách. Šest až sedm oddělení se podílí na vývoji pneumatik - a každé oddělení musí dát zelenou dříve, než bude vývoj pokračovat do další fáze. "Abychom úspěšně dosáhli milníku, potřebujeme spolupráci na všech frontách," šklebí se José.