Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Blog

Nevýhody koupě jedné nové pneumatiky na nápravu

18/04/2016

Pokud máte na jedné nápravě novou a použitou pneumatiku, představuje to z pohledu vozidla permanentní disbalanci a auta s moderními monitorovacími systémy jízdy Vás dokonce mohou upozornit na to, že pneumatiky je třeba zkontrolovat.

Všeobecně platí, že rozdíl v hloubce dezénu pneumatik na jedné nápravě by za žádných okolností neměl být vyšší jak 3 mm, v opačném případě pneumatiky výrazně ztrácení na svých jízdních vlastnostech a citelně tak roste riziko toho, že Vás pneumatiky „zradí“ při projíždění zatáčkami či při jízdě na vozovce pokryté vodou nebo sněhem.

Další nevýhodou postupu, kdy na nápravu nazouváte jednu novou pneumatiku, je, že tato nová pneumatika může mít sama o sobě jiné jízdní vlastnosti. To platí v případě, že na „původních“ pneumatikách jezdíte více jak 2 roky. Německý autoklub ADAC na základě svých testů dokonce důrazně nedoporučuje kombinovat pneumatiky, jejichž datum výroby se liší o 3 roky a více, bez ohledu na hloubku dezénu.

Znamená to tedy při každém defektu kupovat pár pneumatik?

Za předpokladu, že se Vám nepodaří pneumatiku poškodit hned v prvním roce užívání, tak ano. Zvýšené investice v podobě koupě celého páru pneumatik se Vám vrátí při jízdě ve ztížených podmínkách (prudké brždění, rychlé rozjezdy, průjezdy zatáčkou, jízda na vozovce se souvislým povrchem vody, sněhu). To však neznamená, že by pro Vás každý ostrý předmět ležící na vozovce měl představovat „hrozbu“ tisícových výdajů. Moderní technologie typu ContiSeal™ pomáhají pneumatikám odolat negativním následkům defektu, v případě ContiSeal™ a to u otvorů s průměrem do 5 mm. V případě, že máte pneumatiky  s touto technologií, nedochází k okamžitému úniku tlaku a zničení pláště pneumatiky. Tato technologie Vám umožňuje pokračovat v jízdě a drobné defekty řešit opravou v pneuservisu, bez nutnosti koupě nové pneumatiky.