Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Blog

4 možné důvody poklesu tlaku v pneumatikách

23/05/2016

Pneumatikám stejně jako lidskému organismu vadí jak příliš vysoký, tak příliš nízký tlak. Zatímco reakci organismu na změnu tlaku pociťujeme téměř okamžitě, u pneumatik to tak jednoznačné není. Tlak v pneumatikách je vhodné kontrolovat alespoň jedenkrát měsíčně. Na níže uvedených řádcích jsme pro Vás shrnuli 4 možné důvody soustavného poklesu míry nahuštění pneumatiky

 

Mikro-defekty

Zejména pneumatiky s hloubkou dezénu blížící se zákonnému minimu jsou náchylnější k tzv. mikro-defektům, které mohou být způsobeny kovovými předměty, štěrkem, sklem apod. Poškození běhounu může být pouze nepatrné, tj. nedochází k rychlému ale pouze pozvolnému poklesu tlaku, jehož vliv může být patrný až za několik dnů.

Pokud tedy musíte pneumatiku dohušťovat jednou měsíčně a častěji, aniž byste pneumatiky přetěžovali, nechte si je zkontrolovat v pneuservisu.

Vadný ventilek

Jeden z hlavních podezřelých v případě zkracování frekvence dohušťování pneumatik. Vadný ventilek není žádnou raritou, proto je dobré jeho těsnost kontrolovat po každém huštění pneumatik. K tomuto Vám stačí naslinit hlavu ventilku, pokud se zde začnou objevovat vzduchové bubliny, je vhodné zvážit výměnu ventilku).

Špatná montáž pneumatik

K poklesu tlaku v pneumatikách může docházet i z důvodu jejich špatného „obouvání“ na disky. V těchto případech dochází k výraznému poklesu tlaku během několika desítek minut či jednotek hodin. Pokud Vám tedy začal výrazně klesat tlak v pneumatikách poté, co jste si je nechali přezout, jeďte okamžitě do pneuservisu.

Pozor na teplotu

Ke změnám tlaku v pneumatice (tj. jeho růstu či poklesu) dochází „přirozeně“ jak během jízdy, tak s ohledem na povětrnostní podmínky. Obecně platí, že teplotní rozdíl +/- o 10 °C změní tlak v pneumatice o cca 0,1 baru. Z tohoto důvodu je vhodné upravovat tlak v pneumatikách v závislosti na povětrnostních podmínkách. Pozor by si měli dávat zejména řidiči s tzv. celoročními pneumatikami, kteří kontrolují tlak pneumatik pouhým okem či „pokopáním“. Nenechte se mýlit dojmem toho, že pneumatika je dobře nahuštěná. Upravujte tlak jak při výrazném poklesu teplot, tak při výrazném oteplování.

Teploty se týká i naše další doporučení. Tlak v pneumatikách kontrolujte vždy v době, kdy jsou pneumatiky studené. V průběhu jízdy, jak se pneumatiky zahřívají, se tlak v nich zvyšuje. Zahřáté pneumatiky pak mohu vytvářet iluzi toho, že jsou správně nahuštěné. Opak je však pravdou a Vy pokaždé u prvních kilometrů či desítek kilometrů nájezdu (dle stylu jízdy) jedete na podhuštěných pneumatikách.