Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Blog

Nehody způsobené stavem pneumatik jsou náhlé

25/07/2016

Národní úřad pro dopravu USA zkoumal v roce 2012 dopravní nehody, u nichž hrálo roli poškození pneumatiky. Výsledky? V 31,6 % případů dopravních nehod zapříčiněných poškozením pneumatiky řidiči těchto vozidel registrovali dřívější potíže s pneumatikami – pokles tlaku, poškození běhounu apod. 68,4 % řidičů, kteří byli účastníky dopravní nehody spojené s poškozením pneumatiky, neregistrovalo dříve žádné potíže.

Co z toho plyne?

  • rozhodně se nevyplatí ignorovat pravidelnou údržbu pneumatik – kontrolu tlaku vzduchu, kontrolu stavu běhounu, kontrolu hloubky dezénu apod.
  • větší část dopravních nehod spojených s poškozením pneumatiky se odehrává bez „předchozího varování“. Tj. pneumatiky kontrolujte pravidelně, i když nedošlo k událostem, které by je měly poškodit. Zároveň při koupi nových pneumatik zvažte kvalitu daného výrobku a vždy kupujte pneumatiky se správnými rozměry.

Největším nebezpečím jsou z pohledu statistik Národního úřadu pro dopravu USA pneumatiky podhuštěné o 25 % a více v porovnání s doporučeným tlakem. Druhým extrémem, který je zodpovědný za 6,7 % nehod způsobených poškozením pneumatiky, je pneumatika nahuštěná o 25 % a více v porovnání s doporučeným tlakem.

Nejmenší část dopravních nehod způsobených poškozením pneumatiky, se odehrává s řádně nahuštěnými pneumatikami.

Ke 26,2 % dopravních nehod, u nichž hrál roli aktuální stav pneumatiky, došlo na pneumatikách s hloubkou dezénu menší jak 0,8 mm. K 6,4 % dopravních nehod, pak došlo v případě, kdy vůz jezdil na téměř nových pneumatikách (hloubka dezénu od 4 mm do 7 mm).

 To jen potvrzuje fakt, že pneumatiky si do hloubky dezénu 3 mm udržují „původní“ jízdní vlastnosti. S poklesem hloubky dezénu pod 3 mm se jízdní vlastnosti pneumatiky výrazně zhoršují. Jezdit na pneu pod minimální zákonnou hloubku (1,6 mm) pak nelze nazvat jinak než hazardem.