Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Blog

Nehody způsobené stavem pneumatik jsou náhlé

25/07/2016

Národní úřad pro dopravu USA zkoumal v roce 2012 dopravní nehody, u nichž hrálo roli poškození pneumatiky. Výsledky? V 31,6 % případů dopravních nehod zapříčiněných poškozením pneumatiky řidiči těchto vozidel registrovali dřívější potíže s pneumatikami – pokles tlaku, poškození běhounu apod. 68,4 % řidičů, kteří byli účastníky dopravní nehody spojené s poškozením pneumatiky, neregistrovalo dříve žádné potíže.

Co z toho plyne?

  • rozhodně se nevyplatí ignorovat pravidelnou údržbu pneumatik – kontrolu tlaku vzduchu, kontrolu stavu běhounu, kontrolu hloubky dezénu apod.
  • větší část dopravních nehod spojených s poškozením pneumatiky se odehrává bez „předchozího varování“. Tj. pneumatiky kontrolujte pravidelně, i když nedošlo k událostem, které by je měly poškodit. Zároveň při koupi nových pneumatik zvažte kvalitu daného výrobku a vždy kupujte pneumatiky se správnými rozměry.

Největším nebezpečím jsou z pohledu statistik Národního úřadu pro dopravu USA pneumatiky podhuštěné o 25 % a více v porovnání s doporučeným tlakem. Druhým extrémem, který je zodpovědný za 6,7 % nehod způsobených poškozením pneumatiky, je pneumatika nahuštěná o 25 % a více v porovnání s doporučeným tlakem.

Nejmenší část dopravních nehod způsobených poškozením pneumatiky, se odehrává s řádně nahuštěnými pneumatikami.

Ke 26,2 % dopravních nehod, u nichž hrál roli aktuální stav pneumatiky, došlo na pneumatikách s hloubkou dezénu menší jak 0,8 mm. K 6,4 % dopravních nehod, pak došlo v případě, kdy vůz jezdil na téměř nových pneumatikách (hloubka dezénu od 4 mm do 7 mm).

 To jen potvrzuje fakt, že pneumatiky si do hloubky dezénu 3 mm udržují „původní“ jízdní vlastnosti. S poklesem hloubky dezénu pod 3 mm se jízdní vlastnosti pneumatiky výrazně zhoršují. Jezdit na pneu pod minimální zákonnou hloubku (1,6 mm) pak nelze nazvat jinak než hazardem.

Tyto stránky používají cookies za účelem optimalizace efektivního poskytování služeb. Více zde