Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Blog

Gamifikace – nový prvek ve výbavě samo řiditelných vozů

26/08/2016

Potrvá ještě několik let, možná dekád, než bude umělá inteligence v osobních vozech plně schopna nahradit řidiče – člověka. Jednou z hlavních výzev na cestě k plně autonomním vozům je udržení pozornosti řidiče vozů, které sice dokáží řešit velkou část dopravních situací, ovšem bez zásahu řidiče se stále neobejdou, zejména pak v krizových situacích, jež vyžadují rychlé reakce.

Jedním ze způsobů, jak zajistit to, že řidič bude v kritické situace rychle schopen reagovat a odvrátit tak havárii, je gamifikace. Ta může mít podobu plnění úkolů v rámci rozšířené reality, hologramů či na head displeji, případně dedikovaném počítači. Příležitost v oblasti gamifikace jízdy v samo říditelných vozidlech si uvědomují jak samotní výrobci, tak zástupci společností vyvíjejících počítačové hry a firmy napojené na automobilový průmysl. Mezi společnosti angažující se v gamifikaci jízdy patří samozřejmě i Continental, který v oblasti zajištění aktivní i pasivní ochrany posádky skrze gamifikaci spolupracuje s Nanyang Polytech Institute v Singapuru. Podle expertů ze společnosti Continental je třeba v oblasti autonomních vozů dosáhnout dvou významných milníků

1.       technologie pro autonomní vozidla musí být natolik transparentní, aby jim majitelé vozů plně důvěřovali

2.       autonomní vozidla musí nabídnout reálnou přidanou hodnotu v rámci jízdy a zároveň musí být přijata velkou skupinou lidí

Dr. Maximilian Schenk, výkonný ředitel BIU – německé asociace pro videohry, k tomuto tématu dodává: Vidíme obrovský prostor pro inovace a růst spolupráce mezi automobilovým průmyslem, výrobci počítačů a společnostmi vyvíjejícími videohry. Téměř každý druhý obyvatel Německa hraje počítačové hry a videohry s tím, že největší nárůst pozorujeme u věkové skupiny 50 a více let. Čím dál více hráčů hraje hry na mobilních zařízeních, gamifikace autonomních vozidel tak vnímám jako další logický krok. Počítačové hry a videohry nejenže zabaví řidiče autonomních vozidel, ale také výrazně přispějí k efektivní výrobě, úspoře paliva a bezpečnější jízdě.

Alexander Klotz, vedoucí oddělení výzkumu a vývoje interiérové divize považuje za klíčovou otázku, jak udržet pozornost řidiče na vysoké úrovni i během dlouhé jízdy se zapnutým autopilotem a zajistit tak schopnost řidiče rychle reagovat na situace, s nimiž si autopilot neporadí?

Není divu, že gamifikace jízdy bude jedním z témat nadcházejícího ročníku největšího veletrhu her – Gamescom, jehož otevíracího ceremoniálu se zúčastní i zástupci Continental.