Produkty pro motocykly

Tires

ContiClassicAttack stanovila rychlostní rekord v Bonneville

29/09/2021
20210831-Bonneville-Image 1

Inspirováni filmem V zajetí rychlosti se Grady Chance, Alvin Mendez a jejich přátelé ze společnosti Lakeland Motorcycle Parts v Lakeville na Floridě před několika lety vydali na akci Bonneville Speed Weeks, aby získali představu o tom, jak to tam vlastně probíhá. Překvapilo je, že zde neviděli žádné tovární závodní týmy s ohromnými rozpočty ani profesionální jezdce, ale místo toho se zde setkali s týmy na nejnižší úrovni s ručně vyrobenými stroji. Právě tehdy se rozhodli, že to taky dokážou, a Grady pro ně začal hledat tu nejlepší možnou třídu a nejlepší možný stroj, s nímž by se pokusili dosáhnout rychlostního rekordu.  Po pečlivém zkoumání se Grady rozhodl pro stroj Yamaha RD400 z roku 1977 z třídy upravených klasických motocyklů do 500 cm3. Ačkoli si většina týmů v této třídě volí motocykl s objemem 500 cm3, Grady vybral model Yamaha RD400 kvůli jeho vynikajícímu poměru výkonu a hmotnosti a nejvyšší rychlosti 108 mph bez jakýchkoli úprav. Stávající rekord z roku 2016 pro tuto třídu byl 113 mph, takže tým cítil, že nový rekord je na dosah.

20210831-Bonneville-Image 2

Stavba motocyklu začala motorem. Grady, který je zkušeným konstruktérem motorů, sestavil motor, o němž si myslel, že by mohl jezdce Alvina Mendeze vystřelit až do rychlostí pro stanovení nového rekordu. Potom tým pracoval na uspořádání sedadla a nádrže a dalších detailech a v průběhu konstrukce Alvin motocykl průběžně testoval. Malá Yamaha byla dokončena pouhé 2 týdny před odjezdem, takže jim zbýval čas jen na rychlý silniční test. Motocykl měl dostatek výkonu, který na 2. a 3. rychlostní stupeň zvedal přední kolo a na 4. stupeň dosahoval rychlosti 90 mph.  Poslední testovací jízda v 7:00 ráno v rychlosti 125 mph na 5. rychlostní stupeň bohužel skončila dírou v pístu 3 dny před datem odjezdu. Po celonoční přepravě a práci do pozdních nočních hodin byl motor zase v pořádku a tým byl na cestě do Bonneville!

20210831-Bonneville-Image 3

Většina strojů pokoušejících se o rychlostní rekord v Bonneville je sice krásná z hlediska jejich funkce, ale na detaily, jako je lakování, nikdo moc nehledí, jelikož se všichni soustředí pouze na rychlost. To však nebyl případ tohoto motocyklu, protože lakýrník Glenn Peterson na něm odvedl úžasnou práci. Motocykl vypadal ve skutečnosti tak dobře, že se kluci cítili trochu nejistě, když měli předvést svůj první pokus o rychlostní rekord v Bonneville s tak krásným strojem. Později však dokázali, že motocykl i jezdec předvádějí slušný výkon na to, aby si tak úžasný vzhled mohli dovolit.

Pneumatiky jsou klíčovou součástí každého pokusu o rychlostní rekord a po konzultaci s jinými týmy nedošlo k jednoznačné shodě na tom, jaký typ pneumatik je nejlepší. Bonnevillské solné pláně představují pro pneumatiky náročný úkol – příliš vysoký valivý odpor by mohl ubrat na rychlosti a příliš malá trakce by mohla způsobit protáčení kol při vysokých rychlostech. Alvin měl předchozí dobré zkušenosti s pneumatikami Continental u motocyklů i automobilů a navrhl použít řadu Conti Classic Attack. Pneumatiky Classic Attack jsou k dispozici v rozměrech, které se skvěle hodí pro model RD400 i jeho maximálku a díky profilu dezénu a radiální konstrukci byly ideální volbou. „Pneumatiky Classic Attack byly přesně tím, co jsme potřebovali, byly skvělé!“ řekl Alvin. „Byl jsem opravdu ohromen jejich stabilitou a trakcí,“ dodal.

20210831-Bonneville - Image 4

Grady Chance, Alvin Mendez a závodní tým Grady Chance vytvořili rychlostní rekord 128,344 mph dne 31. srpna 2021 při své první cestě za rychlostním rekordem do Bonneville! Co čeká tým dál? Pilot týmu Alvin říká, že existují další 3–4 rekordy, které by se mohli pokusit pokořit jen s malými úpravami ohledně paliva a aerodynamiky, takže to je jejich plán pro rok 2022.

 

Budeme je sledovat a povzbuzovat, abychom se mohli těšit na další rychlostní rekordy na pneumatikách Continental!