Původně se toto nařízení týkalo pouze nákladních vozidel s maximální celkovou hmotností vozidla přesahující 16 tun (vozidla skupiny 4, 5, 9, 10), vyrobených od ledna 2019. Od ledna 2020 se však toto nařízení vztahuje také na lehká užitková vozidla s celkovou hmotností nad 7,5 tuny (skupiny vozidel 1, 2, 3). Nákladní vozidla s pevným rámem nebo tahače se dvěma a více nápravami.
Na konci roku 2022 bude toto nařízení přezkoumáno a jeho platnost bude pravděpodobně rozšířena také na autobusy, autokary a přípojná vozidla. Cíl je jednoduchý: podle Evropského parlamentu "Tento postupný přístup (rovněž) uvedenému odvětví poskytne jasný a včasný signál, že má urychlit uvádění energeticky účinných technologií a těžkých vozidel s nulovými a nízkými emisemi na trh."
Toto nařízení se netýká speciálních konfigurací vozidel, jako jsou popelářská nebo stavební vozidla. U těch je nájezd velmi nízký, a dopad snížení emisí CO₂ by tak byl zcela minimální.
Nápravy | Konfigurace náprav | Konfigurace podvozku | Max. celková hmotnost [t] | Třída vozidla | |
Od 2019 | 2 | 4x2 | S pevným rámem, tahač | > 16t | 4, 5 |
3 | 6x2 | S pevným rámem, tahač | > 16t | 9, 10 | |
Od ledna 2020 | 2 | 4x2 | S pevným rámem nebo tahač | 7.5t ‒ 10t >10t ‒ 12t >12t ‒ 13t | 1 2 3 |