Nárazová trhlina obvykle znamená poškození kostry pneumatiky, ke kterému dochází, když pneumatika narazí na překážku. O poškození kordů kostry obvykle svědčí vyboulení, které je patrné na vnější straně bočnice. Je-li takové poškození přehlíženo, hrozí budoucí defekt pneumatiky, obvykle delaminace běhounu a/nebo vrstev nebo oddělení bočnice pneumatiky. Poškození tohoto typu zpravidla vzniká při přejíždění překážek – obrubníky nebo zpomalovací prahy – a to při jízdě vyšší rychlostí a/nebo ve špatném úhlu. Tím dochází k nadměrnému napínání kostry a jednotlivé kordy se mohou natrhnout. Rozsah poškození závisí na rychlosti a úhlu nárazu a rozměru překážky. Řidiči zpravidla mohou takovým poškozením sami předejít. Jen výjimečně jsou taková poškození nevyhnutelná, například když se objeví překážka náhle přímo před vozidlem.
Tip: Obrubníky a podobné překážky se musí přejíždět v tupém úhlu a pouze ve velmi nízké rychlosti.
Upozornění: Někdy dochází k záměně vyboulení bočnice a deformace bočnice vlivem spoje kordu.