Bočnice pneumatiky není vždy dokonale rovnoměrná; někdy se zde vyskytuje zvlnění povrchu a deformace, které mohou vyžadovat důkladnější kontrolu, aby bylo možné určit jejich příčinu. Deformace vlivem spoje kordu je zcela neškodná a nemá vliv na bezpečnost ani jízdní vlastnosti. Jde pouze o vizuální vadu. Tyto deformace na pneumatice vznikají stejným způsobem, jako kdybyste chtěli uvázat provázek kolem nafouknutého balónku nebo měkkého ovoce a následně pevně utáhnout. U pneumatiky je tento provázek (kord) ukrytý uvnitř pod vrstvou gumy. Bočnice pneumatiky obsahuje kostru složenou z kordů, díky nimž je pneumatika pevná a dokáže přenášet síly při řízení a brzdění.
Při výrobě pneumatiky – nebo spíše při konstrukci kostry, ke které je následně připevněn ocelový pás a běhoun – je vždy nutné vytvořit spoj kordu. Právě tento spoj je někdy patrný jako deformace poté, co se pneumatika namontuje a nahustí.
Společnost Continental doporučuje: V případě jakýchkoli pochybností nechejte deformace bočnice zkontrolovat kvalifikovaným odborníkem (prodejce vozů nebo pneumatik). Jestliže deformace bočnice odpovídá výše uvedenému popisu, lze pneumatiku nadále používat v provozu bez jakýchkoli omezení.