Testy letních pneumatik jako součást vývoje pneumatik
V tomto videu vysvětluje zkušební inženýr Continental Ole Janson jednotlivé testy pneumatik, které prochází maximální bezpečností dříve, než budou připraveny na sériovou výrobu:
letních pneumatik
Společnost Continental pečlivě a důkladně testuje letní pneumatiky. A to na mnoha zkušebních tratích po celém světě, na našich vlastních tratích a polygonech jako je Contidrom. Testování probíhá také v našem inovativním centru AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer), prvním plně automatickém systému pro testování pneumatik od společnosti Continental. Naše letní pneumatiky také testují a hodnotí nezávislé automobilové kluby a odborné časopisy. Nejen že slibujeme výrobu prémiových pneumatik s nejvyššími standardy kvality, my to také můžeme dokázat. Naše oceněné pneumatiky jsou pravidelně testovány nezávislými odbornými časopisy a automobilovými kluby. Continental byl například prohlášen magazíny Auto Bild a Auto Zeitung jako nejlepší značka pneumatik. Byl také jmenován “Celkovým vítězem 50-ti let testování pneumatik” časopisem auto motor sport. Na této stránce dále podrobněji vysvětlíme, co je důležité při testování letních pneumatik.
Hned od začátku bychom vám rádi představili, jak nezávislé automobilové kluby a motoristické časopisy hodnotí naše letní pneumatiky a jakých výsledků tam dosáhly.
Letní, zimní a celoroční pneumatiky vypadají na první pohled velmi podobně, ale existují důležité detaily, které dělají rozdíl. Detaily, které jsou často podceňovány. Na začátku je třeba říci, že jízda se zimními pneumatikami v létě není dobrý nápad. Dokazují to testy letních i zimních pneumatik: Rychlé brzdění, dobrá stabilita v zatáčkách, optimální přilnavost a mnoho dalšího - letní pneumatiky musí být schopny zvládat i velké zatížení.
U letních pneumatik je obzvláště důležitý design a směs dezénu. Pro vaši informaci: U letních pneumatik doporučuje Continental minimální hloubku dezénu 3 milimetry a tlak v pneumatikách nižší než u zimních pneumatik.
Dezén je u letních pneumatik mnohem tvrdší než u zimních pneumatik, protože tak lépe odolává extrémním letním teplotám. Letní pneumatiky také zvládnou jízdu v silném dešti snadněji než zimní pneumatiky. Proto letní pneumatik v testech vykazují kratší brzdnou dráhu a nižší spotřebu paliva než zimní pneumatiky s měkčí gumovou směsí. V našich tipech na údržbu se dozvíte, jak dávat pozor na hloubku vzorku a správný tlak v pneumatikách a jak se lépe starat o své pneumatiky obecně.
Přední organizace na ochranu spotřebitele, automobilové kluby a automobilové časopisy, včetně odborného časopisu Auto Bild, porovnaly dobře podložená testovací kritéria pro letní pneumatiky. Test letních pneumatik Auto Bild 2018 hodnotil pneumatiky v následujících 3 kategoriích:
Jízdní vlastnosti na mokru (40% celkové známky)
Jízdní vlastnosti na suchu (40% celkové známky)
Náklady (20% z celkové známky)
Váha jednotlivých testovacích kritérií v testu letních pneumatik Auto Bildu je následující.
Jízdní vlastnosti za mokra:
Ovladatelnost 35%
Brzdy 35%
Aquaplaning 15%
Jízda v kruhu 10%
Aquaplaning v zatáčce 5%
Jízdní vlastnosti v suchých podmínkách:
Ovladatelnost 35%
Brzdy 35%
Komfort odvalování 15%
Přenos hluku 15%
Náklady:
Kilometrový výkon 60%
Cena / počet najetých kilometrů 20%
Valivý odpor 20%
(Zdroj: Auto Bild 10/2018)
Požadavky na výrobce pneumatik jsou obrovské. Bezpečnost má přednost před hospodárností a životností.
Na testovacím polygonu Contidrom jsou proto letní pneumatiky vystaveny extrémnímu zatížení, aby byla zajištěna maximální bezpečnost jízdy. Například brzdění a ovládání za mokra jsou intenzivně testovány na hranici limitu, protože brzdění ve vysoké rychlosti je jednou z nejnebezpečnějších situací, se kterou se řidiči mohou setkat.
Vývoj prémiové pneumatiky trvá až čtyři roky. Zkušební inženýři mohou letní pneumatiky intenzivně testovat na Contidromu. Při vývoji se rozlišuje mezi objektivními testy, tj. daty získanými z měřicích technologií a subjektivním hodnocením testovacích jezdců. Rozsáhlé hodnocení letních pneumatik také zahrnuje testování v prvním plně automatickém a na počasí nezávislém systému testování pneumatik AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer).
V tomto videu vysvětluje zkušební inženýr Continental Ole Janson jednotlivé testy pneumatik, které prochází maximální bezpečností dříve, než budou připraveny na sériovou výrobu: