Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

reifentests_winterreifen_stage

Testy

zimních pneumatik

TESTY ZIMNÍCH PNEUMATIK PROVEDENÉ SPOLEČNOSTÍ CONTINENTAL A NEZÁVISLÝMI TESTERY

Zimní pneumatiky se intenzivně testují také u společnosti Continental. Stejně jako letní a celoroční pneumatiky jsou i zimní pneumatiky po celý rok testovány na mnoha našich testovacích tratích po celém světě a také v našem inovativním testovacím centru AIBA, prvním plně automatizovaném zařízení společnosti Continental pro testování pneumatik. Zimní pneumatiky samozřejmě vyžadují speciální povětrnostní podmínky pro rozsáhlé testování - a to se daří pouze při vhodných venkovních teplotách. Zejména zimní podmínky ve Švédsku nebo Švýcarsku jsou jako stvořené pro speciální požadavky našich testů zimních pneumatik. A to se nám dlouhodobě vyplácí. Společnost Continental byla například oceněna jako nejlepší značka pneumatik časopisy Auto Zeitung a Auto Bild a získala titul "Celkový vítěz 50 let testů pneumatik" od odborného časopisu auto motor sport.

Při výrobě prémiových pneumatik slibujeme vysoké standardy kvality - ať už jde o letní, zimní nebo celoroční pneumatiky. Na této stránce podrobněji vysvětlíme, co je důležité při testech zimních pneumatik. Hned na začátku bychom vás rádi seznámili s tím, jak naše zimní pneumatiky hodnotí nezávislé odborné časopisy a automobilové kluby, jako je ADAC, a s výsledky, kterých dosáhly.

Testy zimních pneumatik 2021 a 2020

WinterContact TS 870 | auto motor und sport 2021

Magazín auto motor und sport zveřejnil ve vydání 20/2021 Test zimních pneumatik 2021. Naše zimní pneumatika WinterContact™ TS 870 obdržela špičkové hodnocení "velmi dobrá" v testovaném rozměru 195/55 R16.

Hodnocení pneumatiky WinterContact™ TS 870:

  • Tichá a mimořádně úsporná zimní pneumatika do každého počasí
  • Dobré zimní vlastnosti, které dokonale ladí s kontrolním systémem ESP modelu Polo
  • Vysoká bezpečnost v zatáčkách na sněhu
  • Bezpečná jízda i na mokrých a suchých silnicích
  • Drobné nedostatky pouze v přilnavosti v zatáčkách na mokré vozovce a při brzdění na suchém asfaltu
WinterContact TS 860 | Auto Zeitung 2020
Auto Zeitung Winterreifentest 2020 Continental WinterContact TS 860

Pneumatiky WinterContact TS 860 testoval časopis Auto Zeitung v čísle 24/2020 a udělil jim ocenění "velmi doporučená".

 

Auto Zeitung o modelu WinterContact TS 860:

+ tento dezén od Continentalu můžeme bez výhrad doporučit,

+ jedna z nejlepších pneumatik na mokrém povrchu.


WinterContact™ TS 860 | ACE 2020
Der WinterContact™ TS 860 von Continental wurde 2018 zum Testsieger ernannt.

Pneumatika WinterContact TS 860 získala v testu zimních pneumatik ACE 2020 hodnocení "doporučená".

 

O modelu WinterContact TS 860:

+ dobré brzdění na suchu i na mokru

+ nejlepší v kapitole "bezpečnost na suchu"

+ velmi nízký valivý odpor

- vysoká cena

WinterContact™ TS 850 P | AutoBild 2020

V letošním testu zimních pneumatik časopisu AutoBild se pneumatika Continental WinterContact TS 850 P v rozměru 245/45 R18 umístila na sedmém místě s hodnocením "dobrá".

Pozitivně zde byly vyzdviženy její výkony na mokré vozovce, jízdní vlastnosti a velmi dobrý dojezd, zatímco slabiny testující spatřovali v brzdné dráze na suchu a vyšší ceně.

 

O našem modelu WinterContact TS 850 P:

+ specialista na mokré vozovky se sportovními a dynamickými jízdními vlastnostmi za všech povětrnostních podmínek.

+ přesné řízení

+ velmi dobrý nájezd kilometrů

- delší brzdná dráha na suchu

- vyšší cenová hladina

WinterContact™ TS 850 P | sportauto 2018
New content item

Německý časopis sportauto udělil pneumatikám WinterContact™ TS 850 P v rozměru 235/40 + 255/35 R18 V ve vydání 11/2018 hodnocení "velmi doporučená":

✓ nízká nedotáčivost na sněhu

✓ mimořádně bezpečná a přesná ovladatelnost za mokra

✓ vyvážené chování na suchu v zatáčkách

- nižší přilnavost

- slabší boční kontrola na sněhu


Požadavky na zimní pneumatiky

Přestože zimní, letní a celoroční pneumatiky vypadají navenek podobně, existují mezi nimi jemné a důležité rozdíly, často jen v detailech. Zejména zimní pneumatiky se však musí přizpůsobit zvláštním povětrnostním podmínkám se sněhem a ledem, aby byla zajištěna maximální bezpečnost při jízdě.

Letní a zimní pneumatiky se liší především dvěma důležitými vlastnostmi, a to běhounem a směsí dezénu. Směs dezénu zimních pneumatik je měkčí než směs letních pneumatik. Zimní pneumatiky by proto neměly být používány v létě, protože měkčí směs způsobuje delší brzdnou dráhu a vyžaduje delší jízdu.

Díky tzv. lamelám, které vypadají jako mnoho malých zářezů v běhounu, se zimní pneumatiky bezpečně pohybují na sněhu a ledu a zabraňují smyku na zimním povrchu. Společnost Continental doporučuje používat zimní pneumatiky s dostatečnou hloubkou dezénu, aby byla zajištěna dobrá přilnavost v zimě. Neváhejte si přečíst více o optimální péči o pneumatiky, např. jak určit hloubku dezénu.

Bei Winterreifen-Tests kommt es auf bestimmte Prüfkriterien an.

Zkušební kritéria pro zimní pneumatiky

Přední automobilové kluby a organizace na ochranu spotřebitelů, včetně ADAC, stanovily spolehlivá kritéria pro testování zimních pneumatik a odpovídajícím způsobem je zvážily. Na rozdíl od letních pneumatik jsou u zimních pneumatik váhy rozděleny mezi několik kritérií. Na prvním místě je samozřejmě bezpečnost, zejména v zimních povětrnostních podmínkách. 

Jak ADAC testuje pneumatiky

ADAC každoročně testuje letní i zimní pneumatiky v několika rozměrech. Funguje to takto: Pro každý testovaný model se zakoupí 28 pneumatik rozdělených do malých množství až od šesti prodejců. Později je v rámci rozsáhlých náhodných vzorků zakoupena další sada pneumatik pro každý testovaný model. Konzultují se referenční pneumatiky se známými vlastnostmi, které jsou rovněž testovány podle mnoha kritérií. V případě potřeby se jimi kompenzují změny rámcových podmínek testu.

2.200 pneumatik ročně

Každý rok je u nezávislých prodejců zakoupeno v průměru 2 200 pneumatik. Tímto způsobem ADAC zajišťuje, že se testu neúčastní žádné zmanipulované výrobky.


Zde se dozvíte více o 8 testovacích kritériích testu zimních pneumatik ADAC a o tom, co zahrnují:

  • Suchá silnice: Zkušební řidiči zkoumají jízdní vlastnosti i každodenní manévry - zejména jízdu v přímém směru a řízení. Má pneumatika konstantní poloměr, nebo je třeba ji řídit? Zejména při jízdě po úzkých dálnicích nebo na klikatých venkovských silnicích je dobrá odezva řízení nezbytným předpokladem příjemné a bezpečné jízdy. Vyhodnocuje se také síla nebo moment potřebný k řízení. Při změně jízdního pruhu se simuluje vyhýbací nebo rychle zahájený předjížděcí manévr. Je vozidlo s pneumatikami nedotáčivé nebo přetáčivé? A pokud ano, jak moc sjíždí s pneumatikami nebo kmitá? Při střídavém průjezdu zatáčkami a jakémsi slalomu se určuje, jak pneumatika převádí pohyby řízení. Kromě toho se na okruhu testuje chování pneumatiky na limitu. Při brzdění na suché vozovce se při brzdění s ABS určí brzdná dráha z rychlosti 100 km/h na 1 km/h.  
  • Mokrá vozovka: Dále se zkoušky pneumatik provádějí na mokré vozovce. To má tu výhodu, že měření brzdění lze opakovat přesně ve stejném jízdním pruhu. Testy se provádějí na dvou různých, trvale zavlažovaných površích vozovek. Jednak na asfaltové vozovce, která splňuje požadavky štítku EU pro pneumatiky, a jednak na betonové vozovce. U každé pneumatiky se během jednoho testovacího dne pětkrát měří její brzdný výkon a v následujících dnech se měření opakuje - v jinou denní dobu než předchozí den. Důkladně se testuje také ovladatelnost na mokré vozovce. Pneumatika je opakovaně provozována na hranici svých možností. Druhý testovací jezdec zkontroluje výsledky prvního jezdce a na závěr se všechny jízdy vzájemně porovnají. Základem hodnocení jsou časy na kolo. Kromě toho zkušební řidič subjektivně hodnotí boční přilnavost jízdou na limitu, stejně jako v případě handlingu. V rámci testovacích rozměrů řidič vjede do sedm milimetrů hlubokého bazénu s vodou a plně zrychlí. Měřicí zařízení zjišťuje, jakou rychlostí se hnací kola otáčejí. Stejně intenzivně se testuje i aquaplaning při zatáčení. Na kruhové dráze se nachází 20 metrů dlouhá a sedm milimetrů hluboká vodní nádrž, která poskytuje odpovídající naměřené hodnoty. Rychlost se pohybuje od 60 km/h do 100 km/h.
  • Komfort: V tomto ohledu se neprovádějí žádné speciální testy pneumatik a komfort není zahrnut do celkového hodnocení. Důvodem je skutečnost, že o komfortu pružení rozhoduje především vozidlo a jeho konstrukce. Pokud však jednotlivé pneumatiky vykazují negativní výsledky v četných testech pneumatik - a to i ve veřejném silničním provozu - je to při hodnocení zohledněno. 
  • Hlučnost: Zde se rozlišuje mezi vnitřním a vnějším hlukem a podle toho se testuje. Hluk v interiéru testují dva řidiči při jízdě z 80 km/h na 20 km/h se zastaveným motorem. Hluk v interiéru se zásadně zohledňuje při všech zkušebních jízdách. Pokud se pneumatiky negativně odlišují, jsou zkoumány samostatně. Vnější hluk se měří, když vozidlo projíždí kolem s vypnutým motorem. Vyhodnocuje se pocit zvuku nebo naměřená hladina zvuku.
  • Spotřeba paliva: Množství spotřebovaného paliva se zjišťuje během tří jízd na vzdálenost dvou kilometrů při konstantní rychlosti. Následující den se postup opakuje, přičemž se pneumatiky používají v opačném pořadí než předchozí den.
  • Opotřebení pneumatik: Chování opotřebení se provádí pro jeden rozměr pomocí jízd v kolonách na silnici - se střídáním řidičů a pneumatik. Několik stejných vozidel ujede více než 15 000 km. Měřenou veličinou je vývoj hloubky dezénu pneumatiky, který se provádí během jízdní dráhy pomocí sedmi laserem chráněných měření. Jízdy konvoje se skládají z přibližně 40 % z dálnic a z přibližně 60 % z okresních cest. 
  • Zasněžená vozovka: Při této důležité zkoušce se zimní pneumatiky testují na rovnoměrně připraveném, zhutněném sněhovém povrchu vozovky. Testuje se nejlépe v noci nebo ráno - na ploše nepoužívaného letiště. Upravená sněhová plocha je 950 metrů dlouhá a 40 metrů široká. Výhodou je, že každou sadu pneumatik lze testovat na nepoužívaném sněhovém povrchu. Měření se opakuje tři až pět nocí. Při brzdění je brzdná dráha z rychlosti 40 km/h na 20 km/h určena při brzdění ABS. Během přiblížení/odtahu zkušební vozidlo maximálně zrychlí. Měří se rychlosti kol a signál zrychlení. Ze zrychlení vozidla a jeho hmotnosti lze vypočítat trakční sílu mírně až silně se protáčejících kol. Vyhodnocuje se průměrná tažná síla v celém rozsahu prokluzu.  
  • Ledová dráha: Testy zimních pneumatik se provádějí na ledu na umělé ledové dráze a při konstantní teplotě povrchu. Zkouška brzdění zahrnuje zrychlení na 25 km/h mimo ledovou plochu a následné brzdění na ledové ploše. Tímto způsobem se stanoví brzdná dráha z 20 km/h na 5 km/h. Boční řízení se testuje na definované kruhové dráze. Hodnotí se čas na kolo, protože špatná boční kontrola se projevuje i vyššími časy na kolo. Každou testovací pneumatiku řídí střídavě dva testovací řidiči. 

Váha jednotlivých zkušebních kritérií testu zimních pneumatik ADAC je následující:

  • Bezpečnost na mokré vozovce má váhu 30 %, což představuje více než třetinu celkového hodnocení.
  • Jízda po zasněžených silnicích je těsně pod touto hodnotou s váhou 20 %,
  • stejně jako ovladatelnost na suché vozovce, která má váhu 15 %.
  • Ovladatelnost na ledu je hodnocena na 10 %,
  • stejně jako spotřeba paliva a opotřebení pneumatik o 10 %.
  • Zbývajících 5 % je určeno na šíření hluku.

Jak k této klasifikaci dochází? Proč se tato váha vztahuje na tato testovací kritéria a které podřízené kategorie jsou zahrnuty?

  • Jako doplněk testů letních pneumatik se samozřejmě intenzivně testují zimní pneumatiky pro jízdu na sněhu a ledu. 
  • Zkoumá se zejména brzdění na uježděném sněhu a trakce při rozjezdu, stejně jako boční přilnavost na ledu. 
  • Pro ekologické vlastnosti jsou důležitá kritéria, jako je odolnost proti opotřebení, spotřeba paliva nebo vnitřní a vnější hluk.

Testy zimních pneumatik u společnosti Continental

Za hranicemi naší země testujeme naše pneumatiky po celém světě na našich testovacích tratích v USA, na Novém Zélandu, ve Španělsku a na naší domácí trati poblíž Hannoveru, na Contidromu. Zejména u zimních pneumatik jsou však důležité intenzivní testy v zimních podmínkách. Naše testovací tratě, například ve Švýcarsku nebo Švédsku, jsou k tomu předurčeny. Ve společnosti Continental musí zimní pneumatika ujet 500 000 testovacích kilometrů a projít přibližně 20 testovacími disciplínami, než je připravena k uvedení na trh.


Intenzivní testy zimních pneumatik ve Švédsku

Expert společnosti Continental Angelo Pérez-Riemer vysvětluje, jak testujeme naše zimní pneumatiky, v tomto videu z testu ve švédském Laponsku. V zájmu maximální bezpečnosti se předtím, než jsou pneumatiky připraveny k sériové výrobě, provádí řada testů. Zimní pneumatiky se testují na sedmi různých testovacích tratích o celkové délce 10 kilometrů. Lze pokrýt prakticky každý stav povrchu - od mokrých a suchých vozovek až po různé sněhové a ledové povrchy. Proto se zimní pneumatiky pečlivě kontrolují. Na zkušebním polygonu - mimo jiné s kopci a tratěmi na testování ovladatelnosti - nacházejí zkušební technici optimální zkušební podmínky. Je tu dokonce ledové jezero. Součástí komplexního hodnocení zimních pneumatik je také uvedení do provozu prvního plně automatického a na počasí nezávislého zařízení pro testování pneumatik na světě AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer), s nímž lze provádět testy pneumatik i v zimních podmínkách.

Zjistěte více o tom, jak společnost Continental podrobně testuje své zimní pneumatiky.

Start
 

Testy zimních pneumatik jako součást vývoje:

Na tomto videu vysvětlují inženýři společnosti Continental jednotlivé testovací disciplíny, které v jsou před zahájením sériové výroby v zájmu maximální bezpečnosti prováděny.

Vyhledat prodejce