Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

New content item

Neustálá
cesta kupředu

150 LET INOVACÍ A POKROKU

Woman driving and looking into the back mirror

Pneumatikami se intenzivně zabýváme již 150 let.

Společnost Continental má dlouhou a úspěšnou historii sahající až do roku 1871, kdy byla založena v německém Hannoveru. Kdekoli se lidé snaží převést své nápady týkající se mobility do praxe, jsme připraveni je v jejich úsilí podpořit. Jedná se o společnou nit vinoucí se každou érou naší historie. Naše technologie, systémy a řešení v oblasti služeb přispívají k zajištění udržitelnější, bezpečnější, pohodlnější, přizpůsobenější a dostupnější mobility a dopravy.


Protože se toho za dobu naší existence událo opravdu hodně, nabízíme zde shrnutí nejdůležitějších fází našich 150 let inovací a pokroku – a také lákavý pohled do budoucnosti.

Cesta k udržitelnosti (od roku 1991 až po současnost)

V roce 2018 jsme v německé spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko otevřeli experimentální laboratoř „Taraxagum Lab Anklam“. Tato laboratoř provádí průlomový výzkum týkající se kultivace a zpracování ruských pampelišek coby alternativy kaučukovníku. Jedná se o obrovský krok k ekologicky šetrné výrobě pneumatik.

V roce 2013 jsme spustili program ContiLifeCycle, který je zaměřen na prodloužení životnosti pneumatik Continental pro nákladní vozy. Společnost Continental vytvořila udržitelné řešení, jež využívá jedinečnou kombinaci recyklace pryže a protektorování pneumatik pro nákladní vozy, čímž prodlužuje jejich životnost a výrazně snižuje náklady.

V roce 2007 společnost Continental odkoupila firmu Siemens VDO Automotive AG a stala se jedním z pěti nejvýznamnějších světových dodavatelů pro automobilový průmysl. Ve stejné době také výrazně posílila své tržní postavení v Evropě, Severní Americe a Asii.

V roce 2003 byla představena pneumatika ContiSportContact 2 Vmax – první silniční pneumatika na světě schválená pro rychlost až 360 km/h. Později byla společnost Continental oficiálně zapsána do Guinessovy knihy rekordů jako výrobce „nejrychlejší“ pneumatiky na světě schválené pro provoz na silnicích.

V roce 1998 společnost dále posílila svou pozici globálního výrobce pneumatik otevřením výrobních závodů v Argentině, Mexiku, Jižní Africe a na Slovensku.

V roce 1991 v souvislosti s úvahami o ekologickém dopadu pneumatik přišel další přelomový produkt. Společnost Continental uvedla pneumatiku ContiEcoContact, první udržitelnou pneumatiku na světě, která prokázala, že péče o životní prostředí neznamená ústupky v oblasti výkonu ani bezpečnosti.

Vývojáři se zaměřili na snížení valivého odporu a opotřebení, takže pneumatika ContiEcoContact vykazovala delší životnost a zanechávala na asfaltu výrazně méně zbytků pryže (ve srovnání s konvenční pneumatikou).

Další výhodou pro životní prostředí – a řidiče z hlediska provozních nákladů – je nižší spotřeba paliva vozidla. V současnosti se vyrábí již pátá generace pneumatik ContiEcoContact a i nadále jsou v nezávislých testech hodnoceny jako nejlepší ve své třídě.

ZAJÍMAVOST:  UMĚNÍ REKLAMY

Zlatý věk dopravy a mobility nabídl nádhernou inspiraci další nově vznikající formě umění: reklamě. V archivech společnosti Continental se nachází úžasná sbírka malovaných plakátů, které vyzdvihovaly nejen kvality našich produktů, ale také touhy našich zákazníků.
Ať už se jednalo o výkon, bezpečnost nebo jen o kouzlo cest do exotických zemí, tyto barevné momentky z kulturní historie obsahují spoustu zajímavých informací. 

Internacionalizace (1961–1990)

Převzetí severoamerického výrobce pneumatik General Tire v roce 1987 vedlo k založení nové mezinárodní pobočky: Continental Tire North America, Inc.

Roku 1979 převzala společnost Continental pneumatikářské aktivity společnosti Uniroyal v Evropě, aby oslovila více evropských zákazníků. O šest let později pak odkoupila také rakouskou společnost Semperit.

V roce 1972 přišla velká inovace, když společnost Continental uvedla na trh zimní pneumatiku ContiContact bez hřebů. Ta představovala výrazné zvýšení bezpečnosti na silnicích při jízdě za nepříznivých zimních podmínek.

Nároky na různé typy pneumatik a jejich použití rostly současně s dynamickým vývojem výroby automobilů. Aby společnost Continental udržela krok s požadavky trhu, vybudovala své vlastní testovací centrum. Testovací zařízení Contidrom bylo otevřeno roku 1967 na okraji Lüneburského vřesoviště.

ZAJÍMAVOST: PRVNÍ VOZIDLO BEZ ŘIDIČE

V roce 1968 vyjelo na okruh testovacího centra Contidrom první elektronicky řízené vozidlo bez řidiče a tisk i veřejnost žasli. Cílem tohoto vizionářského projektu bylo vytvořit přesnou metodiku pro testování pneumatik pomocí vědeckých metod za předem stanovených podmínek. V jiném ohledu však inženýři společnosti Continental připravovali půdu pro budoucnost autonomní jízdy.

Aktuálně společnost Continental i nadále pracuje na nových technologiích podporujících autonomní řízení. Na uzavřených testovacích tratích v současnosti provozuje vozidlo CUbE – „Continental Urban Mobility Experience“ – které lze aktivovat prostřednictvím aplikace pro smartphone a dokáže bezpečně převézt pasažéry do vybrané destinace. Další výzkumní pracovníci se zabývají potenciálem automatizovaných dálničních cest a automatickým naváděním v parkovacích garážích. Nepřítomnost řidiče ve voze rovněž přináší inspiraci pro nová pojetí interiéru vozu: Inženýři společnosti Continental jej přetvořili v útulný a komfortní prostor připomínající obývací pokoj

Start
 

Úspěchy v závodech (1931–1960)

V roce 1960 společnost Continental poprvé spustila sériovou výrobu radiálních pneumatik. Tyto pneumatiky začala označovat písmenem „R“, což se později stalo standardem pro všechny ostatní výrobce pneumatik na celém světě.

Roku 1955 se společnost Continental stala první německou firmou, která vyráběla bezdušové pneumatiky pro osobní automobily, přičemž zohledňovala požadavky jednotlivých výrobců automobilů. Takové pneumatiky jsou výrazně spolehlivější než tradiční pneumatiky.

V roce 1952 společnost Continental uvedla první pneumatiku v Evropě určenou speciálně pro zimní podmínky a mráz, jež nesla označení М+S (Mud and Snow).

Mezi lety 1951 a 1955 za úzké spolupráce s automobilkami Daimler-Benz a Porsche společnost Continental zopakovala své předválečné úspěchy na závodní dráze. Závodníci jako Stirling Moss, Karl Kling nebo Juan Manuel Fangio vyhráli závody Velké ceny Francie, Británie, Nizozemska a Itálie ve vozech vybavených vysokorychlostními pneumatikami Continental.

S koncem války v roce 1945 udělila britská vojenská vláda hannoverským továrnám povolení a ty mohly obnovit výrobu.

I během války se výzkumní pracovníci nadále zabývali novými návrhy a technologiemi. Jedním z výsledků jejich úsilí je patent na bezdušové automobilové pneumatiky, který byl společnosti udělen v roce 1943.

V letech 1935 až 1940 zaznamenaly vozy značek Mercedes a Auto-Union (v současnosti známá jako Audi) vybavené závodními pneumatikami Continental impozantní sérii závodních triumfů. Čtyři vítězství v řadě ve Velké ceně Německa, čtyři prvenství v závodě v severoafrickém Tripolisu, tři v Itálii, včetně celé řady rychlostních rekordů, pomohly jezdcům jako Rudolf Caracciola, Berndt von Rosemeyer a Hans Stuck k mezinárodní slávě.


Continental během druhé světové války

Poté, co roku 1939 vypukla druhá světová válka, byla produkce pneumatik a pryže velmi přísně regulována, aby splňovala armádní požadavky na pneumatiky pro nákladní automobily a letadla a výrobu oblečení, obuvi a dalších materiálů. Stejně jako mnoho průmyslových podniků v tehdejším Německu i společnost Continental využívala dělníky na nucenou práci přidělené tzv. „Třetí říší“. Této ostudné události, která byla vyšetřována v rámci historické studie publikované roku 2020, společnost hluboce lituje.

Průkopníci s invencí (1901–1930)

Počátkem 20. století společnost Continental přeorientovala svou výrobu na automobilové pneumatiky. Společnost v této oblasti již od samého začátku zaznamenala obrovský úspěch – který i nadále pokračuje.

Při výrobě pneumatik začala roku 1926 využívat saze, jež sloužily jako výztužné plnivo a zajišťovaly pneumatikám vyšší odolnost vůči oděru i stárnutí – a také jim dodávaly jejich charakteristickou barvu.

V roce 1921 Continental jako první německá společnost uvedla na trh pneumatiku s kordem. Kordové vlákno je mnohem poddajnější a oproti tužšímu křížově tkanému vláknu představuje výrazný posun.

Nešlo však pouze o automobilové pneumatiky. Průkopník aviatiky Louis Blériot se roku 1909 zapsal do historie svým prvním letem přes Lamanšský průliv. Křídla i trup jeho letadla byly vyrobeny z materiálu Continental Aeroplan.

Společnost Continental v roce 1908 vynalezla odnímatelné ráfky pro sedany, které znamenaly zásadní inovaci z hlediska úspory času i námahy při výměně pneumatiky.

Roku 1904 společnost Continental představila světu první automobilovou pneumatiku s běhounem opatřeným dezénem.

Dne 25. března roku 1901 byl první automobil Karla Benze pojmenovaný Mercedes vybaven pneumatikami Continental. Dosáhl úžasného úspěchu, když zvítězil v automobilovém závodě Nice-Salon-Nice o délce 414 km, který dokončil v čase 6 hodin, 45 minut a 48 sekund. Tento triumf byl tou nejlepší reklamou a povzbudil společnost k dalšímu vývoji nových konstrukcí pneumatik.

Optimistický duch (1871–1900)

Milníkem byl rok 1892, kdy se společnost Continental stala první německou firmou vyrábějící pláště pro jízdní kola.
Obrázek vzpínajícího se koně se na produktech Continental poprvé objevil roku 1875 – vychází z erbu města Hannover a formálně byl přijat jako ochranná známka společnosti v roce 1882.
8. října roku 1871 byla v Hannoveru založena společnost Continental Caoutchouc & Gutta-Percha, zhruba 15 let předtím, než byl vyroben první automobil. Hlavní továrna v ulici Vahrenwalder Straße tehdy vyráběla převážně pogumovaná vlákna pro nepromokavé pláště, lahve na horkou vodu a plné pneumatiky pro jízdní kola a kočáry.
Výběr Hannoveru jako místa pro založení podniku nebyl dílem náhody. Na počátku 19. století bylo město rušným průmyslovým centrem se strojírenskými závody, tkalcovnami, přádelnami a také luxusními čokoládovnami. Již v roce 1843 byl Hannover propojen se zbytkem Německa přímou železniční tratí.

ZAJÍMAVOST: PROČ KŮŇ? LOGO NA PNEUMATIKÁCH CONTINENTAL POCHÁZÍ Z ROKU 1875

Vzpínající se kůň je jedním z nejznámějších symbolů v automobilovém průmyslu, který představuje sílu, agilitu a vytrvalost. V průběhu let nabýval různých podob. Ale jak a proč se stal synonymem pro pneumatiky Continental?

První souvislost s koněm se objevila zásluhou veterináře Hartmanna, který vynalezl návleky na kopyta vyrobené z měkké pryže, jež sloužily k tomu, aby koně na zledovatělém povrchu neklouzali. On byl vlastníkem patentu a společnost Continental jeho vynález vyráběla a distribuovala. Každý návlek nesl obrázek koně vzpínajícího se na zadních nohou.

Symbol koně má však větší význam v souvislosti s kořeny společnosti v německém Hannoveru; dostihový plnokrevník téhož jména je tradičním symbolem tohoto regionu. Poprvé se objevil ve 14. století na rodovém erbu vévody Brunšvicko-lüneburského a dodnes jej používá spolková země Dolní Sasko.

Letmý pohled do budoucnosti

V návaznosti na dlouhou řadu inovací nyní společnost Continental vyvíjí dva zcela nové technologické koncepty pneumatik, které v budoucnu povedou k ještě vyšší bezpečnosti na silnicích a většímu komfortu. Dva systémy – ContiSense a ContiAdapt – umožňují nepřetržité monitorování stavu pneumatik a nabízejí možnost samovolně upravovat výkonové charakteristiky podle převažujících podmínek na silnici. Tyto technologie byly oficiálně představeny veřejnosti na frankfurtském autosalonu v roce 2017.

Technologie ContiSense je založena na vývoji elektricky vodivé pryžové směsi, která umožňuje odesílat elektrické signály ze senzoru v pneumatice do přijímače ve voze. Technologie ContiAdapt pak pomocí mikroprocesorů integrovaných v kole a ráfku s proměnnou šířkou dokáže měnit tlak v pneumatice. Díky tomu může systém měnit velikost kontaktní plochy pneumatiky, což je za různých podmínek na silnici rozhodujícím faktorem z hlediska bezpečnosti a komfortu.

Technologie ContiSense i ContiAdapt byly integrovány do konceptu pneumatiky, která umožňuje plně využít výhod obou zmíněných systémů. Dezén pneumatiky je rozdělen na tři různé zóny určené pro jízdu na mokrém, kluzkém nebo suchém povrchu. V závislosti na tlaku v pneumatice a šířce ráfku se aktivují jednotlivé zóny dezénu a pneumatika má na každém povrchu požadovaný otisk. Tímto způsobem lze upravit charakteristiky pneumatiky s ohledem na převažující podmínky na silnici nebo preference řidiče.

Společnost Continental věří, že oba tyto technologické koncepty představují slibné řešení pro mobilitu budoucnosti, kdy se pneumatiky dokážou přizpůsobit potřebám autonomního řízení a e-mobility.

Vyhledat pneumatiku

Nejrychlejší cesta k perfektní pneumatice