Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

The rubber hits the road. Continental makes tires with the highest quality materials for optimal driving performance.

Směs pro pneumatiky

Z čeho se skládají Vaše pneumatiky?

Je snadné brát pneumatiky jako samozřejmost, ale ten černý kruh na kole Vašeho vozu je mnohem víc než jen obyčejný kus pryže. Ve skutečnosti je to komplexní směs různých kaučuků - přírodních i syntetických - a celé řady dalších chemických látek a konstrukčních materiálů. Naše směsi jsou odborně smíchány a nakombinovány. Jsou vyvinuty pro nejrůznější jízdní podmínky.

Moderní pneumatika osobního automobilu obsahuje průměrně až 25 složek a až 12 různých kaučukových směsí. Všechno začíná u přírodního kaučuku získaného ze speciálních stromů rostoucích na velkých plantážích. Tato kapalina (latex) se vysráží pomocí kyseliny, očistí se vodou a lisuje do balíků.

Syntetický kaučuk se vyrábí v samostatném procesu za použití směsi chemických látek. Během výrobní fáze se tyto balíky (jak přírodního tak i syntetického kaučuku) nařežou, zváží a smíchají s jinými složkami podle přesných receptur.

tire_mixture_textiles

Textilní kordy

Textilní průmysl dodává základní materiály (umělé hedvábí, nylon, polyester a aramidová vlákna) pro výrobu kordů, které slouží jako zpevňující materiál. 

tire_mixture_textiles

Ocel pro sílu

Ocelářský průmysl dodává vysokopevnostní ocel. Ta slouží jako surovina k výrobě ocelových kordů a patních lan (ocelového drátu).

Materiál pro každou součást

Abychom viděli, k čemu se jednotlivé materiály používají, lze pneumatiku rozložit na jednotlivé díly. Začněme na povrchu vozovky a propracujme se dovnitř.

  • Běhoun - gumárenská směs
  • Obvodově vinutý polyamidový nárazník -  pogumovaný nylon
  • Ocelový nárazník - pogumované ocelové kordy s vysokou pevností
  • Kostra z textilního kordu - pogumované syntetické hedvábí nebo polyester
  • Vnitřní guma – butylový kaučuk
  • Bočnice - gumárenská směs
  • Patní výztuha - nylon nebo aramid
  • Patní jádro - gumárenská směs
  • Patní lano - pogumovaný ocelový drát
tire_mixture_textiles

V číslech

Můžeme se také podívat na množství použitých materiálů. Pojďme se podívat na složení jednoho z nejoblíbenějších letních modelů Continental.*

  • Kaučuky (přírodní a syntetické) 41%
  • Plniva (saze, oxid křemičitý, ...) 30%
  • Vyztužující materiály (ocel, polyester, umělé hedvábí, nylon) 15%
  • Plastikační činidla (oleje a pryskyřice)¹ 6%
  • Chemikálie pro vulkanizaci (síra, oxid zinečnatý, ...) 6%
  • Látky proti předčasnému stárnutí a jiné chemikálie 2%

Různé složení materiálů poskytuje pneumatice samozřejmě různé vlastnosti. Na přesné kombinaci složek záleží.

Materiály odpovídají sezóně

Směs materiálů použitých v pneumatice bude záviset na jejím účelu. Změkčující materiály v letních pneumatikách při teplotách pod 7°C ztvrdnou a zhoršují přilnavost. Ale zimní pneumatiky nabízejí speciální technologii, která je udržuje flexibilní a pomáhá udržovat přilnavost - zaručuje maximální výkon, a to i při nízkých teplotách. Žijete v mírném podnebí? Celoroční pneumatiky mohou být ideálním řešením.

Materiály pro klid a pohodlí

ContiSilent™ je technologie snižující hluk vyvinutá společností Continental. Snižuje vnitřní hlučnost na všech površích. Jak? Pneumatiky ContiSilent™ mají na vnitřní gumě v oblasti  běhounu přilepené polyuretanové pěnové tlumiče. Struktura pěny zůstává stejná, nezávisle na teplotě.

Vyzkoušeno, otestováno a zaručeno

Continental vyrábí pouze z těch nejkvalitnějších materiálů; klade vysoké standardy - zvláště v oblasti bezpečnosti. Před tím, než jde jakákoliv novinka Continentalu do výroby, je intenzivně testována. Testování se provádí na každé zimní i letní pneumatice. Testování se provádí při různém počasí a na různých površích vozovky. Používají se k němu nejmodernější zkušební metody a měřicí technologie.

Každý test sleduje jeden prostý cíl: učinit jízdu bezpečnější.


* 205/55 R 16 91V ContiPremiumContact 5
¹ Od roku 2010 platí v Evropské unii závazné a přísné limity vztahující se na plastikační činidla klasifikovaná jako zdraví škodlivá. Díky využití alternativních druhů olejů, zůstávají hodnoty pneumatik Continental hluboko pod těmito limity.

Vyhledat pneumatiku

Nejrychlejší cesta k perfektní pneumatice

Tire size

There are three things to know when buying new tires for your car: The size, speed rating, and load index.

Selecting the right tire size for your car.

Více zde

Tire markings

Markings on the tire sidewall are shorthand for a wealth of information.

A wealth of information on the sidewall.

Více zde

Tire components

Tire components

An inside look at the components that make up modern car tires.

Více zde