Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Blog

Co dělat, když ráno nenastartujete?

20/12/2017

Kvůli velkému mrazu může dojít k vybití i takového akumulátoru, který je poměrně nový. Spoléhat se na to, že „mám nové auto, takže to se mi nemůže stát“, proto není moudré. Lepší je být připraven a vědět, jak se z takové nepříjemné situace dostat.  Co tedy dělat, když auto nestartuje? A co nedělat?

Vozte s sebou startovací kabely

Jestliže využíváte automobil spíše na kratší popojíždění po městě, vybití akumulátoru je pravděpodobnější, než pokud s vozem urážíte dlouhé vzdálenosti, při kterých se stihne akumulátor dobít. Čím je větší mráz, tím rychleji jeho kapacita klesá.

Doba, kdy si ráno sousedi v případě potřeby vypomáhali roztláčet svá vozidla, je pryč. Moderní auta na takové zacházení totiž nejsou uzpůsobena, takže byste tímto způsobem akumulátoru spíše uškodili.

Když vaše auto tedy odmítne nastartovat, je nejjednodušší mít při sobě startovací kabely. Předpokladem pro jejich úspěšné využití je však samozřejmě také druhý automobil s nabitým akumulátorem a stejným napětím elektroinstalace.

Jaké startovací kabely jsou vhodné?

Startovacích kabelů je na trhu k dostání hodně. Dají se navíc koupit i v běžných obchodech, nejen ve specializovaných prodejnách. To je na jednu stranu fajn, na druhou stranu ale člověk musí být o to víc obezřetný. Ne všechny startovací kabely jsou totiž vhodné.

Při výběru kabelů je důležitým kritériem tloušťka drátů. Ta bývá uvedena na obale. Pokud není, vyberte jiný produkt. I Kabely, které se na první pohled zdají dost silné, mohou být ve skutečnosti tenké, pouze obalené silnou vrstvou izolace.

Pro osobní vozy se zážehovými motory se doporučují kabely s průřezem od 16 mm2 výš. Startovací kabely pro automobily s motorem o objemu nad 2,5 litru a turbodiesely by měly mít průřez od 25 mm2.

Kromě správně zvolených kabelů je taky dobré zvolit vhodné „napájecí“ auto. Rozhodující je zde výkon motoru. Nikoho asi nepřekvapí, že vůz s litrovým tříválcem nedokáže pomoci vozu s 2,5 litrovým turbodieslem.

Jak zapojit startovací kabely?

Návod na zapojení startovacích kabelů najdete v příručce k obsluze vašeho vozidla. Tam bude navíc popsán přesně na míru vašemu autu, takže by neměl být problém se zorientovat.

 

Shrňme si zde alespoň pár základních bodů, na které je potřeba myslet:

-          Při zapojování kabelů by mělo být vypnuté zapalování obou automobilů

-          Nejprve se připínají svorky červeného kabelu ke kladnému pólu vybitého akumulátoru, poté ke kladnému pólu nabitého akumulátoru

-          Svorky černého kabelu se připojí na záporný pól nabitého akumulátoru a na kovovou část v motorovém prostoru u vozidla s vybitým akumulátorem

-          Černý kabel nesmí přijít do styku se záporným pólem vybité baterie

-          Po zapojení kabelů se nastartuje vůz s nabitým akumulátorem

-          Poté je možné zkoušet startovat vůz s vybitým akumulátorem

-          Po úspěšném nastartování je nutné dobít akumulátor ještě i delší jízdou

-          Odpojování kabelů probíhá v opačném pořadí než jejich zapojování

K zajištění ideálního prostředí na našich webových stránkách používáme soubory cookie. Kliknutím sem získáte další informace, popřípadě budete moci změnit nastavení souborů cookie.