Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Tiskový servis

Continental změří českým řidičům hloubku dezénu. Podle předchozích průzkumů ji 2/3 z nich neznají.

23/03/2018
  • Společnost Continental odstartuje 3. dubna v Hradci Králové unikátní průzkum Vision Zero Roadshow, při kterém se zaměří na stav pneumatik českých řidičů  

  • V deseti největších městech České republiky bude tým společnosti Continental na čerpacích stanicích Shell měřit hloubku dezénu

  • Odborným garantem průzkumu je BESIP. Celá akce je součástí strategie Vision Zero, v níž si Continental vytyčil smělý cíl: zamezit veškerým úmrtím, zraněním i nehodám na silnicích


Deset největších českých měst, deset čerpacích stanic Shell, to je deset míst, na něž v dubnu zavítá tým společnosti Continental. Jeho úkolem bude prověřit stav pneumatik, které používají čeští řidiči. Právě obutí automobilu je základním kamenem bezpečnosti silničního provozu, zprostředkovává totiž kontakt mezi vozem a silnicí a rozhoduje tedy o tom, jestli auto dokáže včas zastavit. Ojeté pláště mohou být nebezpečné zejména za deště, na mokré vozovce. Podle dřívějších průzkumů však 2/3 řidičů neví, jak hluboký je aktuálně dezén jejich pneumatik.

Kontrola hloubky dezénu bude probíhat ve spolupráci s oddělením BESIP, jako odborným garantem, na deseti čerpacích stanicích Shell v deseti největších městech České republiky. Akce se následně přesune na Slovensko. Kromě změření hloubky dezénu nabídne vyškolený tým řidičům i kontrolu tlaku v pneumatikách. Ten kromě jízdních vlastností ovlivňuje i míru opotřebení plášťů a spotřebu paliva. Cílem je takto prověřit dohromady přibližně 1 000 řidičů.

Roadshow Vision Zero odstartuje po Velikonocích, v úterý 3. dubna 2018 v Hradci Králové na čerpací stanici na Gočárově okruhu. Následně se přesune do Pardubic, Prahy, Liberce a dalších velkých měst. Česká část skončí v pondělí 16. dubna v Ostravě. Bližší termíny a umístění jednotlivých zastávek naleznete v přiložené tabulce.

 

Datum

Místo

Čerpací stanice Shell

3. 4. 2018

Hradec Králové

Gočárův okruh

4. 4. 2018

Pardubice

Na Drážce

5. 4. 2018

Praha

Jeremiášova

6. 4. 2018

Liberec

Košická

9. 4. 2018

Ústí nad Labem

Sociální péče

10. 4. 2018

Plzeň

Koterovská

11. 4. 2018

České Budějovice

Pražská

12. 4. 2018

Brno

Heršpická

13. 4. 2018

Olomouc

Velkomoravská

16. 4. 2018

Ostrava

Novinářská


„Tímto unikátním průzkumem chceme dále rozvinout komunikační strategii značky Continental Vision Zero. Chceme zjistit minimálně dvě informace. Zda čeští řidiči přezouvají na letní pneumatiky a kdy. Ale hlavně to, v jakém stavu mají svoje pneumatiky,“ říká šéf divize marketing Continental Barum s.r.o. Juraj Ižvolt. „V průzkumech, které jsme prováděli v minulosti, řada z nich uvedla špatnou hloubku dezénu, při níž by se měly pláště měnit za nové. Dvě třetiny dotazovaných také přiznaly, že neví, jak sjeté jejich pneumatiky jsou.“


Hloubka dezénu je přitom rozhodujícím faktorem bezpečnosti – zejména na mokru. Pokud není dostatečná, nedokáže plášť z pod sebe dostatečně účinně odvádět vodu. Při brzdění se pak před ním tvoří vodní klín, který výrazně prodlužuje brzdnou dráhu. Podle testu Autoklubu ČR se při zastavení z rychlosti 100 km/h brzdná dráha prodlouží i u pneumatik ojetých na stále zákonem povolené 3 mm téměř o 10 metrů. V místě, kde by vůz na nových pláštích již stál, pojede ten na použitých rychlostí 35 km/h. Ojeté pneumatiky také špatně odolávají akvaplaningu (ztratí kontakt s vozovkou a plavou) a hůře přenášejí boční síly (rychleji dostanou smyk).

„Správně nahuštěná kola a odpovídající hloubka dezénu jsou v krizových situacích důležitými faktory, které mohou předejít nehodě. Bezpečnostní systémy jako ABS nemohou dobře odvést svou práci, když pneumatika nemá potřebnou přilnavost. Kromě kontroly stavu pneumatik řidičům také doporučujeme, aby s přezutím na letní pláště vyčkali na situaci, kdy už se námraza a sníh neobjevují. Naopak při vyšších teplotách by s ohledem na bezpečnost rozhodně neměli dojíždět zimní pneumatiky,“ doplňuje Tomáš Neřold pověřený řízením Samostatného oddělení BESIP. Podle nezávislého testu Autoklubu ČR jsou vlastnosti zimního pláště s 3mm zbývajícím vzorkem na mokru ještě o poznání horší než v případě stejně opotřebovaného letního. Brzdná dráha se prodlužuje o dalších 11 metrů.


O strategii Vision Zero

Stav pneumatik je tedy jedním ze základních kamenů bezpečnosti silničního provozu a jedním z nejdůležitějších prvků strategie Vision Zero. Společnost Continental si v ní za cíl vytyčila zabránit v konečném důsledků veškerým nehodám na silnicích. Ve strategii se spojuje výjimečná kombinace expertizy v oblasti vývoje a výroby pneumatik i dalších automobilových součástek, jež jsou za bezpečnost zodpovědné. Příkladem jsou komponenty brzdových systémů nebo čidla jízdních asistentů.


Kontakt
New content item
Magda Nagy

Marketing Communication CZ/SK 

Continental Barum s.r.o.
Objízdná 1628
76502, Otrokovice
Česká republika

+420 577 513 289

K zajištění ideálního prostředí na našich webových stránkách používáme soubory cookie. Kliknutím sem získáte další informace, popřípadě budete moci změnit nastavení souborů cookie.