Odvážné útoky, sólo úniky, ohromující sprinty v údolích a fascinující dojezdy na vrcholcích Alp a Pyrenejí – to jsou základní ingredience slavné Tour de France, nejsledovanějšího cyklistického závodu světa. I v letošním roce poskytuje Tour prominentní platformu pro špičkovou technologii společnosti Continental v oblasti cyklistických pneumatik.
V boji o žlutý trikot je kvalita obutí jedním z klíčových faktorů, jenž rozhoduje o úspěchu v jednotlivých etapách i v celkovém hodnocení. To je také hlavní důvod, proč řada týmů důvěřuje technologiím a odbornosti inženýrů ze společnosti Continental, včetně stáje loňského vítěze „Staré dámy“ Gerainta Thomase z Walesu.
Špičková technologie z německého Korbachu
Na probíhající Tour de France závodí na pneumatikách Competition Pro LTD od firmy Continental celkem šest týmů. Tyto hi-tech závodní pneumatiky byly vyvinuty v německém Korbachu, kde se rovněž ručně vyrábějí. Na rozdíl od běžných plášťů jde o galusky s všitou duší a jemně vroubkovaným běhounem. Hlavní výhodu přináší konstrukce pneumatiky – díky tomu, že je galuska k ráfku přilepená, nemůže se svléci ani v případně defektu. Nepřehlédnutelnou přednost představuje také extrémně úzká kontaktní plocha se zemí, jež zaručuje optimální valivý odpor. Přesto jsou i při strmých sjezdech při rychlosti 100 km/h na vozovku bezpečně a spolehlivě přenášeny řídicí pohyby a brzdné síly.
Úplně jako SportContact 6: pneumatiky pro Tour s technologií BlackChili
Pneumatiky značky Continental pro automobily, jednostopá vozidla i pro závodníky Tour nabízejí své benefity i díky inovativní kaučukové technologie BlackChili. Směs BlackChili byla původně vyvinuta pro cyklistické pneumatiky, dnes se však využívá i u modelů pro automobily. Příkladem mohou být pneumatiky SportContact 6, určené pro mimořádně výkonné sportovní vozy.
Fungování kaučukové směsi v pneumatice určují tři požadavky, přičemž každý z nich ovlivňuje ty ostatní – reprezentují je přilnavost, valivý odpor a životnost. Zásluhou směsi BlackChili a pásu běhounu, založeného na nejnovějších poznatcích z výzkumu polymerů a surovin, se společnosti Continental podařilo vyřešit tento problém navždy.
Tour de France 2019: Téměř 3 500 kilometrů po Belgii a Francii
Nejsledovanější cyklistický závod světa odstartoval v Bruselu 6. června a skončí tradičně v Paříži na Champs-Élysées o 21 etap později. Během letošního 106. ročníku čeká na cyklisty porce 3 480,3 kilometru a kromě dvou časovek se musí vypořádat i se sérií ultranáročných vrchařských etap. Odborníci odhadují, že se o celkovém vítězi rozhodne během dvou posledních etap v Alpách – na vrcholech v Tignes (ve výšce 2 113 metrů) a ve Val Thorens (2 365 metrů), které jsou na programu těsně před velkým finále v Paříži. Letošní ročník je pro Continental výjimečný – německý výrobce pneumatik se totiž poprvé v historii stal jedním z pěti hlavních partnerů Tour de France.
Skupina 3v1 povzbuzovala závodníky
Do dějiště Tour de France 2019 zamířily se společností Continental i dvě členky ze skupiny 3v1 Nikol Štíbrová a Martina Pártlová, které osobně navštívily etapy v Remeši a Colmaru. Především druhé jmenované město, kde finišovala pátá etapa, je doslova nadchlo a zamilovaly si ho natolik, že z něj téměř nechtěly odjet. Zde mimo jiné na cílové čáře sledovaly i vítězství fenomenálního Petera Sagana, který kolem nich proletěl závratnou rychlostí v závěrečném spurtu. Obě dámy během jejich cesty novým Fordem Focus absolvovaly více než 2 000 kilometrů, během nichž také poctivě prověřily schopnosti nových pneumatik SportContact 6. Své zážitky z putování Francií a z povzbuzování cyklistických hvězd navíc sdílely takřka v přímém přenosu se svými fanoušky na Instagramu.