Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Udržujeme týmy a jejich doprovodná vozidla bezpečně na trati: všudypřítomný „černý anděl strážný“

12/07/2019
New content item

Minulou sobotu se 176 jezdců z 22 týmů vydalo na 3 480 kilometrů dlouhé dobrodružství, které je provede úžasně různorodou krajinou, přes různé povrchy a pravděpodobně také všemi možnými povětrnostními podmínkami – od spalujícího vedra po déšť, včetně náhlých poklesů teploty ve výškách nad 2 000 metrů nad mořem. Na letošním ročníku Tour de France, nejdelším a nejnáročnějším cyklistickém závodě světa, se hned šestice týmů znovu rozhodla použít na svých profesionálních závodních kolech prémiové pneumatiky Continental.

Pro závodní sezónu 2019, tedy včetně podniku Tour de France, se týmy Bahrain Merida, Groupama FDJ, Katusha Alpecin, Ineos, Movistar a Sunweb rozhodly vyjet na „černém zlatě“ vytěženém, resp. vyrobeném v Korbachu. Tímto malým německým městečkem protéká řeka pryže, která proudí do pneumatik určených pro všechny, od špičkových profesionálů na závodech WorldTour až po široké spektrum amatérských jezdců a zapálených cyklistů – všichni tito nadšenci chtějí svá kola vybavit těmi nejlepšími pneumatikami pro jejich potřeby.

Pneumatiky pro Tour musejí splňovat přísné specifikace: Ve zkratce to znamená navrhnout a vyrobit pneumatiku, která má nejnižší možný valivý odpor, je extrémně odolná vůči defektu a samozřejmě nabízí optimální přilnavost. Tato kritéria navíc musí splňovat za všech podmínek, ať už se jedná o sprint na širokých bulvárech, zrychlování na stěrku, skákání po kostkách na dlážděných úsecích trati, hladké odvalování při jízdě mezi poli a lesy na rovině nebo o náročné zdolávání horských štítů. Náhradní kola připevněná na střechách doprovodných vozidel jsou vybavena pneumatikami, které musejí být připraveny na jakékoli počasí, jež prognostici pro daný den předpovědí.

A pokud jde o materiál, není ve světě vrcholového sportu žádný prostor pro kompromisy. To platí nejen pro každý komponent závodních kol, ale také a především pro pneumatiky, jelikož ty představují jediné místo, které je v kontaktu s vozovkou. Samotní jezdci a ještě více jejich mechanici kladou na pneumatiky extrémní důraz – a není se čemu divit: Defekt může znamenat konec všech nadějí na etapové vítězství, slibný unik nebo ještě hůř na dobré umístění v celkové klasifikaci. 

Pokud jezdec spadne v prudkém sjezdu kvůli tomu, že se mu například svlékne pneumatika nebo se vlivem horka začne odlepovat, dopad na výsledek etapy nebo celkové pořadí na Tour nemusí být v tu chvíli pro jezdce tou nejčernější obavou. Bezprostřední starostí je, zda nedošlo k nějakým vážnějším zraněním nebo zlomeninám a jak by mohly případně ovlivnit jeho další kariéru. Aby bylo možné zajistit, že si pneumatiky společnosti Continental dokážou poradit s prakticky jakoukoli eventualitou v těch nejextrémnějších podmínkách, zabývá se společnost neustálým vývojem a výzkumem pneumatik pro jízdní kola. V prvé řadě z této skutečnosti profitují profesionální jezdci na závodech WorldTour. Získané informace jsou ale samozřejmě uplatněny také při vývoji a výrobě pneumatik určených pro amatérské cyklisty.

Continental Competition je galuska vhodná do každého počasí. U galusek je vnitřní latexová duše ručně všitá do pneumatiky, která se následně na ráfek lepí. Galusky se zpravidla vyznačují mírně vyšším valivým odporem, což bývá vnímáno jako nedostatek, a proto se odborníci ve společnosti Continental ve snaze maximalizovat účinnost této pneumatiky zaměřili právě na tento aspekt. Konstrukce galusek umožňuje jízdu při vyšším tlaku, než jaký zvládnou běžnější pláště.

Letos však pneumatiky Continental nevyužívají pouze profesionální cyklisté ze zmíněných šesti týmů WorldTour. Rovněž všechna oficiální vozidla Tour, která budou následovat jezdce z Bruselu do Paříže, odjedou následující tři týdny na pneumatikách Continental. Vozy Škoda, jimiž jezdí ředitel Tour de France Cristian Prudhomme, traťoví komisaři a zdravotníci, stejně jako další oficiální vozy Tour, jsou vybaveny pneumatikami Continental PremiumContact 6, které se vyrábějí ve francouzském městě Sarreguemines. Všechna doprovodná vozidla týmu Groupama FDJ, včetně mechanických a týmových vozidel, rovněž obouvají pneumatiky Continental PremiumContact 6.

Stejně jako pneumatiky pro závodní kola tato letní pneumatika dokonale odvádí svou práci – špičková pneumatika pro špičkové týmy. V posledním vydání magazínu AutoBild Sportscars (č. 4/19) ve srovnávacím testu 11 pneumatik o rozměru 245/45 R 18 získala pneumatika PremiumContact 6 hodnocení „příkladná“. V komentářích k výsledkům testu uvedl magazín k pneumatice Continental následující: „Je to špičková pneumatika s vyváženými vlastnostmi, nabízí působivý dynamický výkon na suchých a mokrých vozovkách, stabilní a bezpečné řízení za sucha i za mokra, přesnou odezvu řízení za mokra a krátkou brzdnou dráhu na suchých i mokrých vozovkách.“

Pro řidiče doprovodných vozidel je jízda v konvoji během závodu velmi náročná. Není to práce pro sváteční řidiče. Existuje zde obrovské riziko náhlých a nepředvídatelných událostí, jako je pád ve skupině v úniku nebo v pelotonu. Nebo proto, že se jeden z doprovodných vozů musí při jízdě vysokou rychlostí vtěsnat mezi ostatní, aby mohl pomoci svému jezdci. Od řidičů vozů na Tour se proto očekává naprostá koncentrace a maximální flexibilita, a to vše navíc v úzkých horských sjezdech. Protože bezpečnost na Tour de France je dlouhodobě nejvyšší prioritou tohoto závodu.

A to je přesně doménou pneumatiky Continental PremiumContact 6. V testu magazínu AutoBild Sportscars si tato pneumatika připsala vysoké hodnocení zejména v kategoriích souvisejících s bezpečností. Obdržela velmi dobré hodnocení za brzdný výkon za sucha, odolnost vůči aquaplaningu a řízení za mokra, čímž získala skvělý základ pro nejlepší celkové hodnocení, jaké tento magazín udělil.

Pneumatika PremiumContact 6 je tak ideálním řešením pro náročné etapy Tour de France. Tato letní pneumatika pro osobní vozy a vozy kategorie SUV je určena pro kompaktní vozy a vozy vyšších tříd. Sortiment aktuálně zahrnuje 120 variant schválených pro rychlosti až do 300 km/h. Není proto překvapivé, že pneumatiky PremiumContact byly schváleny řadou známých automobilek jako pneumatiky, kterými jsou jejich vozy vybaveny již z výroby. A také na Tour de France je tato pneumatika Continental všudypřítomná coby „černý anděl strážný“ oficiálních doprovodných vozidel.

Kontakt
New content item
Magda Nagy

Marketing Communication CZ/SK 

Continental Barum s.r.o.
Objízdná 1628
76502, Otrokovice
Česká republika

+420 577 513 289