Produkty pro osobní / van / 4x4 vozidla

stage_image

Bez řidiče, plně elektrické, nezávislé na modelu vozidla – společnost Continental inovuje testy pneumatik zaměřené na brzdění

10/05/2022
Continental_PP_AVA_1

Vozidlo AVA umožňuje precizní monitorování frikce pneumatik během brzdění na suché i mokré vozovce.

  • Plně elektrické bezpilotní testovací vozidlo „AVA“ umožňuje vysoce přesné měření brzdné dráhy na suché i mokré vozovce
  • Až 100 000 testů ročně v 350 metrů dlouhé klimatizované hale s hi-tech vybavením a výměnným povrchem vozovky
  • Testy brzdného výkonu pneumatik v plně kontrolovaných testovacích podmínkách přinášejí nové standardy pro vývoj pneumatik
Continental_PP_Dr_Boris_Mergell

Dr. Boris Mergell je vedoucím výzkumu a vývoje v divizi pneumatik společnosti Continental.

Společnost Continental představuje plně elektrické bezpilotní testovací vozidlo, které vyvinula za účelem měření brzdného výkonu pneumatik osobních automobilů. Cílem plně automatizovaných testů je ještě více zkrátit brzdnou dráhu pneumatik, a tím zajistit vyšší bezpečnost na silnicích. Vozidlo AVA, což značí „Analytic Vehicle AIBA“ (Analytické vozidlo AIBA), umožňuje precizní monitorování frikce pneumatik během brzdění na suché i mokré vozovce. Vůbec poprvé tak kombinuje výhody testovací metody, která je nezávislá na modelu vozidla, s kontrolovaným a reprodukovatelným testovacím prostředím automatizovaného halového analyzátoru brzdění AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer). Odborníci na testování ve společnosti Continental tudíž mohou provádět testy bez ohledu na specifické vlastnosti toho či onoho vozidla. Díky tomu má společnost Continental jednu z nejmodernějších a nejpřesnějších metod pro testování brzdného výkonu pneumatik. Toto ultramoderní a v celosvětovém měřítku naprosto unikátní testovací vozidlo je provozováno ve zkušebním areálu Contidrom, který se nachází poblíž německého Hannoveru.

„Analytické vozidlo AVA nám pomáhá analyzovat výkon našich prémiových pneumatik ještě podrobněji a následně je systematicky vyvíjet,“ vysvětluje Dr. Boris Mergell, jenž působí jako vedoucí výzkumu a vývoje v divizi pneumatik společnosti Continental. Přenos sil mezi pneumatikou a povrchem vozovky je pro brzdný výkon rozhodující. Stejně tak důležitý je pro vlastnosti při zatáčení nebo při změně směru. „Při brzdění je výkon pneumatiky zcela stěžejní pro bezpečnost vozidla. To je důvodem, proč vyvíjíme značné úsilí, abychom dokázali co nejpřesněji analyzovat naše pneumatiky,“ zdůrazňuje Mergell.

Continental_PP_AVA_2

Společnost Continental kombinuje díky vozidlu AVA výhody moderní zkušební metody nezávislé na modelu vozidla s prostředím, kde lze testy kontrolovat a reprodukovat.

Continental_PP_AVA_3

Toto unikátní ultramoderní testovací vozidlo je provozováno ve zkušebním areálu Contidrom nacházejícím se poblíž německého Hannoveru.


Test brzdného výkonu probíhá tak, že vozidlo AVA dosáhne pomocí elektromagnetického lineárního pohonu odvozeného od moderní technologie využívané na horských dráhách zkušební rychlosti 65 km/h. Následně proběhne několik plně automatizovaných testů brzdného výkonu. Sytém pohonu vozidla AVA je vybaven dvěma elektřinou poháněnými nápravami, které napájí vysoce výkonná baterie. Vysoký maximální krouticí moment zaručuje možnost udržení konstantní rychlosti, přičemž testované pneumatiky na třetí nápravě lze systematicky brzdit. Integrovaný brzdný systém vozidla AVA je vybaven technologií Brake-by-Wire dodanou divizí Automotive společnosti Continental. Na rozdíl od konvenčních hydraulických brzdných systémů se brzdný signál přenáší elektronicky. Brzdná reakce je díky tomu velmi rychlá a precizní, což je zásadní pro přesné testování či měření.

Continental_PP_Meletis Xigakis

Meletis Xigakis má ve společnosti Continental na starosti globální testování pneumatik.

„Naše vozidlo AVA určuje přenos sil mezi pneumatikou a povrchem vozovky, přičemž lze snadno reprodukovat různé kluzné stavy – takzvané křivky ‚µ-slip curve‘. Máme k dispozici nejmodernější měřicí technologie, takže jsme schopni změřit veškeré síly, které při brzdění působí mezi pneumatikou a povrchem vozovky. Můžeme tudíž ještě přesněji porovnat naše pneumatiky a jejich různé složení směsí, a optimalizovat je pro to či ono konkrétní použití,“ vysvětluje Meletis Xigakis, jenž má ve společnosti Continental na starosti globální testování pneumatik. Vozidlo AVA se používá v automatizovaném halovém analyzátoru brzdění AIBA, který byl uveden do provozu v roce 2012. Testování brzdného výkonu na různých površích se provádí na 75 m dlouhé zkušební dráze. Klimatizovaný prostor zkušební haly disponuje až pěti typy povrchů vozovky, které lze hydraulicky obměňovat. V zařízení, které nijak neovlivňují rozmary počasí, lze každý rok provést až 100 000 testů brzdění na suché, mokré a dokonce i zledovatělé vozovce. Celý systém se nachází v 350 m dlouhé a až 30 m široké hale.

Na testovacích površích a zkušebních dráhách tak nové modely pneumatik značky Continental ročně najezdí ekvivalent 25 milionů kilometrů. To je, jako kdybyste 625× obkroužili Zemi. Toto ohromné úsilí je ale naprosto oprávněné. Je totiž základem pro prémiovou kvalitu pneumatik Continental. Společně se zkušebními dráhami společnosti v texaském Uvalde a švédském Arvidsjauru je Contidrom v Jeversenu jedním z nejmodernějších zkušebních areálů na světě. Tato zkušební dráha nacházející se poblíž Hannoveru byla otevřena v roce 1967 a od té doby se neustále modernizuje tak, aby vyhovovala stále se zpřísňujícím požadavkům kladeným na testy.

V roce 2013 si vysloužila ocenění „Zkušební areál roku“, které uděluje mezinárodní porota v rámci události Automotive Testing Technology International Award. Toto ocenění mnozí zákazníci v automobilovém průmyslu považují za laťku, jíž poměřují vše ostatní. Contidrom, který se rozprostírá na ploše 160 hektarů, představuje skvělou možnost pro testování pneumatik. Na desetikilometrové dráze s celou plejádou povrchů vozovky včetně mokrých úseků a legendárním okruhu s klopenými zatáčkami lze dosáhnout rychlostí přesahujících 250 km/h. Kromě toho Contidrom nabízí také dráhy pro testování prvků podvozku. V roce 2022 zde navíc přibude rovněž inovativní dynamický jízdní simulátor, který dokáže spočítat přesné dynamické parametry pneumatik, a také vhodné zkušební vozidlo. Díky tomu budou mít profesionální zkušební jezdci společnosti Continental přesně ty samé vjemy jako při testování pneumatik na zkušebním okruhu.

Kontakt
New content item
Magda Nagy

Marketing Communication CZ/SK 

Continental Barum s.r.o.
Objízdná 1628
76502, Otrokovice
Česká republika

+420 577 513 289