Technologická společnost Continental vyvíjí společně s předními výrobci vysokozdvižných vozíků progresivní řešení pro transport materiálů a speciální řešení na míru podle příslušných potřeb.
Foto: Continental
Vysokozdvižné vozíky přepravují na celé zeměkouli zboží ve skladu a díly v továrnách z bodu A do bodu B. Široká paleta produktů koncipovaných zvláště pro tento způsob použití zaručuje efektivní, bezpečné, spolehlivé a tiché provádění příslušných úkolů. Již dnes zamezují vodivé palivové hadice samovznícení, hydraulická ložiska zlepšují komfort a pomáhají ozubeným řemenům při detekci výšky. Technologická společnost vyvíjí společně s předními výrobci vysokozdvižných vozíků progresivní řešení pro transport materiálů a speciální řešení na míru podle příslušných potřeb. Ve středu pozornosti jsou přitom megatrendy jako automatizace, vyšší efektivita a síťová a inteligentní řešení. „Automatizované vysokozdvižné vozíky, inteligentní vysokozdvižné vozíky a vzájemně komunikující roboti a coboti se stávají pevnou součástí logistických flotil,“ vysvětluje Hans-Jürgen Duensing, člen představenstva společnosti Continental, při pohledu na sklad budoucnosti.
Při bezpečném a efektivním provozu vysokozdvižných vozíků hrají i nadále stěžejní roli dnešní technologie. Vhodným řešením je proto všude tam, kde se vyskytují opravdu vysoké teploty, univerzální flexibilní hadice Conti Excelsus. Její speciální opletení z textilního plastu vysoce odolného proti teplotám a chemikáliím zajišťuje její obzvlášť vysokou flexibilitu a umožňuje tak použití i při zvlášť těsných a komplexních vestavbách. Odolává teplotám až 250 °C, zásobuje turbokompresory chladicí vodou a mazacím olejem a používá se i v jejich řídicím systému. Stejně dobře se hodí pro leteckou přepravu. Díky své lehké konstrukci dosahuje Conti Excelsus výrazné hmotnostní výhody oproti dosud používaným PTFE trubkám s nerezovým opletením.
U mnoha vysokozdvižných vozíků jsou rovněž využívány flexibilní a tvarově stabilní olejové rozvody z polyamidové trubky se stabilizační vrstvou. Použití je přípustné do provozního tlaku 80 barů a hodí se pro bezpočet aplikací jako nízkotlaké hydraulické rozvody. Jsou přitom výrazně flexibilnější než dosavadní PA trubky a přesto předtvarované. Díky své konstrukci tlumí vibrace a snadno se montují.
Zásluhou elektricky vodivé palivové hadice navíc Continental dosahuje výrazně vyšší bezpečnosti pro uživatele: Vnitřní vrstva z FPM (fluor-polymer-kaučuk) zamezuje u produktu vzniku statického náboje při vysoké průtokové rychlosti, který může v nejhorším případě vést k odlétávání jisker a samovznícení vozidla. Vysoce flexibilní palivové rozvody se hodí pro benzín, naftu a bionaftu a odolávají teplotám od -40 °C do 150 °C. Vnější vrstva je odolná proti sálajícímu teplu do 150 °C, krátkodobě až do 175 °C.
Continental navíc nabízí kompaktní hydraulické hadice se stabilní, ale vysoce flexibilní vložkou z ocelového drátu pro nejmenší vestavby ve vysokotlakých aplikacích ve zvedacích mechanismech vysokozdvižných vozíků, hydraulické hadice pro hydrostatický jízdní pohon a dvojité hadice z plastu pro hydraulické ovládání zvedacího sloupku. Součástí programu jsou i předtvarované palivové hadice z polyuretanu a polyamidu pro benzínové, naftové a RME naftové vysokozdvižné vozíky. Pro rychlou montáž rozvodů se používá prostorově úsporný zásuvný systém. Produktovou paletu doplňují tvarové hadice, které se mimo jiné používají ve speciální oblasti chlazení plnicího vzduchu.
Zlatá pneumatika: SC20 Clean pro minimální stopy na podlaze v prostředí ohroženém prachem
Poptávka po otěruvzdorných pneumatikách Clean stoupá zejména v severoamerické a evropské oblasti. Důvodem jsou přísné hygienické předpisy – nejen ve farmaceutickém a potravinářském průmyslu, ale nejnověji také v mnoha dalších průmyslových odvětvích. Na mnoha místech se modernizace výrobních zařízení totiž stávají nezbytnými kvůli přísným ekologickým podmínkám a trendům jako digitalizace a automatizace. Právě v těchto vysoce hygienických výrobních podmínkách se musí jízdní a brzdné stopy, které vznikají oděrem pneumatik, a tmavé částice prachu z pneumatik ulpívající na výrobcích maximálně redukovat. Pneumatiky Clean jako pneumatika SC20 Clean vyrobené ze světlé směsi bočnic a běhounu, které mají téměř zlatý vzhled, způsobují ve srovnání s černými pneumatikami výrazně méně takových stop. Přispívají tím viditelně k čistému a hygieničtějšímu pracovnímu prostředí.
Technologická společnost Continental navíc nabízí prostřednictvím programu silentbloků nejnovější techniku uložení os, kabin, motorů a agregátů z jednoho zdroje – od silentblokových ložisek pro odhlučnění až po ložiskové prvky pro maximální nároky na komfort. Do rozsáhlého výrobního programu patří také pouzdra a ložiska s integrovaným fluidním systémem. Ve srovnání s konvenčními ložisky se vibrace zklidňují ještě spolehlivěji, protože hydraulické médium vytváří doplňkový tlumící účinek.
Hydraulická pouzdra lze u vysokozdvižných vozíků použít například k uložení motoru a kabiny. Hydraulické médium se uvnitř pryžového prvku pohybuje zcela volně. Při zatížení hydraulického pouzdra protéká médium vnitřními úzkými kanály. Odpor proudění, který přitom vzniká, vyvolává reakční sílu vůči posunu způsobenému zvenčí. Dochází tak ke zmírnění vibrací a zvýšení komfortu pro řidiče. Hydraulické pouzdro od společnosti Continental odolává zátěži od 1 230 N do 3 000 N a přesvědčuje dlouhou životností.
Systémy pneumatického odpružení od společnosti Continental navíc nabízí řešení pro vibrační uložení kabin a sedadel řidiče.
Ozubené řemeny z polyuretanu se používají u rozvodových systémů mnoha vysokozdvižných vozíků a umožňují přesné umisťování. Ploché řemeny z PU s vysoce zatížitelnými stabilizačními vrstvami navíc nabízí prostorově úsporné řešení a téměř nehlučná řešení pohonu ve zvedacích mechanismech vysokozdvižných vozíků. Díky polyuretanovému plášti jsou bezúdržbové a mají výrazně delší životnost než řetězy. Další výhodou je jejich flexibilita, která umožňuje i velmi malé průměry.
Prodyšná potahová látka Laif Vyp přispívá k tomu, aby se řidiči vysokozdvižných vozíků mohli lépe koncentrovat na svou práci. Hybridní materiál z vinylu a polyuretanu využívá výhodné vlastnosti obou výchozích materiálů: měkkost povrchu a dlouhou životnost materiálu. Propouští vzduch a vodní páru. Díky své prodyšnosti zůstává vyloženě komfortní i při delším sezení.
Všechny důležité informace, které řidiči vysokozdvižných vozíků pro svou práci potřebují, jim poskytnou displeje od společnosti Continental. Pro vysokozdvižné vozíky navíc společnost nabízí elektronické řídicí jednotky s různými funkcemi. Jedna z těchto jednotek například řídí všechny pohyby vysokozdvižného vozíku, tzn. jízdu vpřed a couvání, řízení, pohyb vidlice nahoru a dolů a mnoho dalšího. Další zařízení ovládá světla, blinkry, stěrače a doplňkové funkce jako topení a rádio. Další jednotka je integrována do područky a přebírá povely pro ovládání řídicích prvků, které se zde nacházejí, jako jsou joystick a tlačítka.
Díky široké produktové paletě společnosti Continental získávají výrobci vysokozdvižných vozíků bezpočet vzájemně sladěných komponent vozidel z jednoho zdroje. Další vývoj týkající se digitálních komponent je dalším krokem pro snížení provozních nákladů, efektivnější řízení vozového parku a zvýšení bezpečnosti práce. Díky fúzi senzorů technologií radarů, lidarů a kamer je možné detailní znázornění okolí vozidla. Propojení relevantních systémů senzorů a informačních systémů zajišťuje zvýšenou bezpečnost práce a efektivnější provoz.