Neustálý růst světové populace je pro dnešní zemědělce a farmáře tou největší výzvou. Organizace spojených národů odhaduje, že v roce 2030 bude třeba vyprodukovat potraviny pro nasycení téměř 8,5 miliardy lidí! A to vše na neustále se zmenšující ploše zemědělské půdy. Co to v reálu znamená? Sklízet více plodin ve stále kratším čase. Hlavní prioritou zemědělců je zvyšování efektivity při trvale udržitelném využívání zdrojů. A protože pneumatiky představují fyzické spojení mezi půdou a zemědělskými stroji, hrají při zvyšování efektivity zemědělských vozidel důležitou roli.
I v zemědělství je stále větší důraz na ochranu životního prostředí a současně i tlak na snižování nákladů. Například u traktorů vidíme přechod k využívání vysokovýkonných traktorů agregovaných s vícenápravovými návěsy, které jsou vybavené flotačními pneumatikami. Proč? Cílem je snížení počtu přejezdů po poli a snížení měrného tlaku na půdu. A obdobný trend je nově i v pláštích pro kombajny. Cílem je zajistit nejen šetrnou a maximálně efektivní sklizeň, ale také ohleduplné pojezdy po sklízených plochách. I proto v posledních desetiletích roste portfolio rozměrů kombajnových plášťů. Kromě toho, kapacita zásobníků zrna moderních kombajnů neustále roste, jejich objem se pohybuje v rozsahu od 3.000 do 15.000 litrů. I tento trend musí nové pláště pro kombajny reflektovat. Žhavou novinkou, která míří na český trh, je kombajnový plášť značky Continental s označením CombineMaster.
Continental se v roce 2017 opětovně vrátil do segmentu výroby prémiových zemědělských plášťů ve zcela novém výrobním závodě v Portugalsku, který je vybaven nejmodernějšími technologiemi a výrobním zařízením pro precizní výrobu plášťů. Za zmínku stojí přesné a rovnoměrné kladení běhounu tzv. orbitreadovou metodou, která zajistí maximální ovalitu pláště mající přímý vliv na komfortní jízdu bez vibrací. Společným znakem nových zemědělských plášťů Continental je patentovaná N.flex technologie. Jde o použití speciálního nylonu, který vyniká zvýšenou elasticitou. Proti standardnímu nylonovému vláknu má tento nový nylon větší spirálovitost, která zajišťuje v kritických momentech větší pružnost kostry. Kostra s použitím takového materiálu je robustnější a je schopna absorbovat více energie nárazu. Zákazník tak může očekávat menší riziko poškození kostry pláště.
Druhým významným technologickým rysem CombineMasteru je hexagonální patka, u které je patní jádro vinuto z jednoho kusu drátu. Patka je tak více kompaktní a spolu s novým tvarem patního jádra umožňuje snadnější obutí na ráfek. I s přihlédnutím k neustále rostoucím vahám sklízecích mlátiček dbali konstruktéři na to, aby právě tato oblast plnila stoprocentně svoji funkci po celou dobu životnosti pláště.
Součástí zadání při vývoji nového dezénu CombineMaster bylo minimální utužení půdního podloží. Vývojáři použili novinku v podobě tzv. D.fine technologie, která zajistí proti standardním dezénům několik zásadních změn. Pro dezén je charakteristický mírný úklon záběrového zubu, který zajistí plynulejší odvalování pláště. Dezén na první pohled upoutá svou masívností - kontaktní plocha v porovnání s jinými prémiovými produkty narostla až o 5%. Při prvním setkání upoutá i vyšší záběrový zub. V neposlední řadě, k lepšímu komfortu při jízdě i na silnici pak přispívá vysoký překryv záběrových zubů ve středové části dezénu.
V těchto dnech je již dostupný rozměr 800/65 R32 ve zvýšené indexaci 178A8/178B. Rozměrová škála bude postupně růst a v průběhu roku přibude dalších šest rozměrů od 650/75 R32 až po 900/60 R32.